مدیر جهاد کشاورزی زنجان از آغاز برداشت زیتون روغنی در طارم خبر داد.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیر جهاد کشاورزی زنجان طارم :در شهرستان طارم 19هزارو526 هکتار باغ زیتون وجود دارد که  12هزارو956 هکتار آن باغات بارده می باشد.   
عماری افزود:از مجموع این سطح زیر کشت  امسال پیش بینی می شد در حدود 20هزار  تن محصول زیتون برداشت شود که 14هزارتن از این مقدار بصورت زیتون کنسروی و 6000 تن نیز بصورت زیتون روغنی برداشت می شود.
وی ادامه داد: برداشت میوه روغنی از نیمه اول آبان ماه آغاز شده و هم چنان ادامه دارد و بیش از 40هزار نفر روز مشغول برداشت این محصول می باشند.
مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت: پیش بینی می شود از این میزان زیتون روغنی 900 تن روغن زیتون استحصال  شود که بیش از 25 درصد از سهم تولید روغن زیتون کشور را شامل می شود.  
وی با بیان اینکه کار  استحصال روغن زیتون توسط 7 واحد روغن کشی فعال در سطح شهرستان  در حال انجام می باشدافزود: و روغن تولیدی علاوه بر مصرف خود استان به سایر استان های کشور صادر می گردد.
گفتنی است:روغن زیتون بدلیل دارا بودن مقادیر کافی و مناسب از اسیدهای چرب غیر اشباع اولئیک و لینو لئیک بهترین منبع تأمین انرژی برای افرادی که از ناراحتی های قلبی و عروقی رنج می برند محسوب شده و از بافتهای دستگاه گوارش محافظت نموده و در مقایسه با سایر چربیها سهل الهضم می باشد و می تواند باعث کاهش کلسترول خون گردد و همچنین به دلیل مقادیر
بالای ترکیبات فنلی و رنگیزه های گیاهی  از ابتلا ء به انواع سرطان ها جلوگیری می نماید.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.