رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: هیچ موقع بحث خرید تضمینی انار در استان وجود نداشته و باغداران باید برای محصولات خود بازاریابی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی قاسمی رئیس جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه دولت نمی تواند تمام محصولات را خرید تضمینی داشته باشد گفت: خرید تضمینی برای محصولات استراتژیک و اصلی است اما انار در این لیست وجود ندارد.
قاسمی افزود: هیچ باغ اناری طی یک سال ایجاد نشده که امروز بگویند محصولات را خریداری کنید بلکه این باغات چندین سال است و خود باغداران باید به دنبال بازاریابی باشند.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان سازمان راه های مختلفی را برای باغداری و کشت ارائه می کند، گفت: یکسری از محصولات برای استان اولویت است که در این راستا سازمان نیز از آنها حمایت می کند اما زمانی که خود باغداران در سال های گذشته انار برداشته کرده و فروخته اند امروز نیز نباید از دولت انتظار خرید داشته باشند.
قاسمی تصریح کرد: امروز که قیمت انار کاهش پیدا کرده باغداران به دنبال دولت آمده اند در حالیکه باید با تشکیل یک اتحادیه به دنبال ایجاد بازار مناسب باشند.
وی افزود: موضوع کارخانه های فرآروی محصولات کشاورزی نیز مطرح است که باغداران می توانند محصولات خود را به آن ها ارائه کنند.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: عدم تضمین ، خرید ، انار ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار