میزگرد تبیین ریشه های استکبارستیزی در فرهنگ و تاریخ ایران به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛محسن شکر نیا در این میز گرد با بیان اینکه ۱۳ آبان در تاریخ زرین و عظیم انقلاب اسلامی ایران، به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است گفت: ۱۳ ابان یاد اور ۳ واقعه مهم در تاریخ انقلاب ایران است که هر ۳ مورد در مقطع خود سرنوشت ساز برای نظام ما و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه جوانان امروز ایران پیشقدم تر از جوانان دوران دفاع مقدس از کیان کشور دفاعمی کنند گفت: با کوچکترین تحرک در منطقه جوانان انقلابی زمان، با روحیه قوی برای رویارویی با آمریکا و ابرقدرت های شرق و غرب در صحنه حاضر می شوند.

او با اشاره به اینکه قدرت رسانه ای و تبلیغاتی غرب را نباید دست کم گرفت ، افزود:برای مقابله با جنگ نرم و سایبریدر جهت تثبیت و پایداری باورها و روحیه انقلابی مصمم باشیم چراکه دشمن با تغییر باورهای جوانان زمینه های تغییرات ساختاری و انحراف را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم آنگونه که شایسته است دستاورد های انقلاب را به نسل جوان بشناسانیم ، افزود: موفقیت ها و پیشرفت های ایران در حوزه های مختلف ابعاد جهانی دارد و انعکاس دستاوردها و موفقیت های علمی، دفاعی و نظامی کشور بهترین روش در تقویت روحیه جوانان است.

همچنین امین رستم‌زاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در ادامه این نشست گفت: استکبار از ماده کبر و مصدر باب استفعال و هم معنی با کبر و تکبر و حتی آن را تعظم و تجبر و متضاد تواضع ذکر کرده‌اند.

وی گفت: اکثراً جوهر نظام سرمایه داری غربی نیز با این رویکرد آمیخته شده است.

رستم‌زاده با اشاره به تعریف علامه طباطبایی از این موضوع خاطر نشان ساخت: مستکبر درصدد است این حس خود بزرگ بینی را به فعلیت برساند و آن را برای دیگران به اثبات رساند.

وی گفت: اصلی‌ترین شعار جمهوری اسلامی آزادگی و مقابله با استکبار بود و ترمینولوژی انقلاب مالامال از تحقق عملی این شعار است.

وی گفت: رویکرد فرهنگ مهدوی نیز بر آموزه‌های استکبار ستیزی ابتناء شده است.

این مدرس حقوق گفت: تصویر استکبار باید با یک مدل علمی و مفهومی ساده و سلیس برای مردم ترسیم شود.

وی گفت: اگر مردم با گفتمان علمی که متناسب با ادبیات اندیشه‌ای هر قشر است بیشتر با فهوا و مفهوم و اهداف استکبار آشنا شوند بهتر و بیشتر می‌توان با مهندسی معکوس حتی معادله‌های راهبردی چند مجهولی آنان را برای عام مردم ملموس نمود.

وی ادامه داد: هدف دشمن عاری سازی ظاهری و مجازی خود از مفهوم استکبار است و به اندازه خود موضوع در تبلیغات حرفه‌ای رسانه‌ای اش برروی این شکل موضوع با برنامه هزینه می‌کند و در صدد مدیریت ذهن مردم جوامع است تا خود را حتّی استکبار ستیز نشان دهد و موفقیت آنها در اینخصوص دال برعدم برنامه ریزی راهبردی کشورها برای رمز گشایی از نقشه‌های علمی و پیچیده اشان در عرصه بین الملل است.

رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی آذربایجان غربی گفت: یکی از موانع اصلی دهه‌های اخیر استکبار در راستای این سیاه نمایی‌های شکیل در دنیا و ذهن مردمان جهان انقلاب اسلامی بود چرا که انقلاب تمام هزینه‌ها و سرمایه‌های هنگفت استکبار جهت تحقق این موضوع را در سطح دنیا و حتی همه کشورها منهدم کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.