مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: این استان از آذرماه بارانی می ‌شود و براساس پیش ‌بینی صورت گرفته با افزایش 10 درصدی بارش در برخی نقاط رو به‌ رو می‌شویم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالکریم جامع مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: اردیبهشت ماه امسال براساس پیش‌بینی ‌های هواشناسی اعلام شد بارش باران در پاییز امسال  عقب است و این مهم نیز تا به امروز اتفاق افتاده و با توجه به بارش 4 میلی‌متر بارش تا 8 آبان سال گذشته، امسال هنوز  بارش باران داشتیم.
وی بیان کرد: بارش باران در استان فارس از آذرماه به بعد آغاز شده و زمستان این استان بارندگی در حد نرمال دارد به طوری که پیش‌بینی افزایش بارش در غرب فارس به 10 درصد داریم.
جامع با اشاره به اینکه در زمستان امسال دمای متوسط ما  تغییری چندانی ندارد به طوری که نیم تا یک و نیم درجه از نرمال شود گفت: در سال زراعی 94-95 که تا 31 شهریور 95 را شامل می‌شد، میزان میانگین باران در فارس 235.9 بوده است که سال زراعی گذشته آن در مدت مشابه 210.4 بوده است.
مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: همچنین میزان بلندمدت مشابه بارش باران 290.4 بوده که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشت ولی نسبت به میانگین بلند مدت 19 درصد کاهش داشتیم.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.