نائب رئیس انجمن برنج گفت: دولت اعتقادی به نرخ خرید توافقی برنج ایرانی ندارد.

علی اکبریان نائب رئیس انجمن برنج در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت قیمت برنج اظهار داشت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون به سبب رکود حاکم بر بازار، قیمت برنج هیچ گونه افزایش قیمتی را تجربه نکرده است. 

وی افزود: در حال حاضر نرخ هر کیلوگرم ارقام محلی و کیفی برنج در مناطق شمالی 9 الی 10 هزار تومان، ارقام ندا 5 هزار و 300 الی 6 هزار تومان و شیرودی 5 هزار و 800 الی 6 هزار و 900 تومان است.

اکبریان با اشاره به دلایل افزایش قیمت برنج در تهران گفت: با توجه به وضعیت مساعد آب وهوا تولید برنج با افزایش 5 الی 8 درصدی به مرز 2 میلیون و 200 هزار تن رسیده است، از این رو تنها دستگاه های نظارتی باید با اعمال نظارت های دقیق از سودجویی برخی مغازه داران جلوگیری به عمل آورند.

نائب رئیس انجمن برنج با اشاره به راهکارهای اساسی در جهت جلوگیری از نوسانات قیمت تصریح کرد: دولت همانند شهریور ماه 93 باید با خرید توافقی و ذخیره این محصول استراتژیک از نوسانات قیمت آن در اواخر سال جلوگیری کند.

اکبریان در خصوص تاثیر واردات بر قیمت های فعلی موجود در بازار بیان کرد: طبق بررسی های به عمل آمده  700 الی 800 هزار تن مازاد نیاز داخل باید از طریق واردات تامین شود و از این رو پیش بینی می شود از ابتدای آذر با رفع ممنوعیت واردات، قیمت برنج در بازار کاهش یابد.


گرانی برنج در راه است؟

افزایش صد درصدی نرخ برنج ایرانی

همچنین مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،از افزایش صد درصدی  قیمت برنج ایرانی در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: به رغم افزایش بی رویه قیمت برنج داخلی، برنج خارجی تنها با افزایش جزئی 3 درصدی قیمت روبرو شده است.

وی با اشاره به دلایل گرانی برنج ایرانی افزود: با وجود افزایش بی رویه قیمتها و اعلام تولید دو میلیون و 200 هزار تن برنج داخلی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، لازم است که دستگاه های مربوطه نظارت کافی بر انبارهای فروشندگان عمده به عمل آورند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج تصریح کرد: با وجود اعلام تولید 2 میلیون و 200 هزارتن برنج و فروش آن ظرف دو ماه، لازم است که وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعزیرات بررسی های لازم جهت تجدید نظر در اعلام میزان تولید و احتکار آن در انبارها را به عمل آورند.

کشاورز در خصوص واردات برنج بر کاهش نرخ قیمت بیان کرد: با رفع ممنوعیت واردات براساس نیاز داخل، تعادل قیمت برنج در بازار ایجاد خواهد شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Z
۰۱:۱۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
متأسفم برا همه کسایی ک فقط حرف از محصولات خودشون میزنن.. ما ایرانیا واقعا قشر بدبخت و گرفتاری هستیم... تو 20روز افزایش 100 درصدی برنج و... مثلا برنج 80 بود.. الان حرف از 160.....من معتقدم حتی اگر نیروهای نظارتی هم وجود نداشته باشن دیگه بدتر از این نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۴۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
الان درشمال برنج کیلویی ۲۲تا۲۵تومن شده شده..یعنی واسه ۲کیلو برنج ناقابل باید تراول چک بدی.۵۰هزارتومن..چه خبره آخه.مگه واسه کشاورز چقد یک کیلو میافته که باید ۲۵تومن بخریم ما..مگه درآمد منه کارگر ماهی ۱۲۰۰تا ۱۵۰۰تومن میتونم برنج بخرم؟!!!!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
همه چیز ارزونه فقط برنج گرونه... واقعا ساده تر و مظلوم تر از کشاورز کسی رو گیر نیاوردیم.؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
افزايش قيمت كالاهاي اساسي و مورد نياز مردم برابر است با كاهش نرخ تورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۵
آیا این حق مردم نیست که برنج سالم ایرانی مصرف کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۵
آقا الحق و النصاف این برنج های وارداتی رو نمیشه خورد نه عطری داره نه بو داره فقط قد ... تازه یه دکتر رفتم میگفت این برنج های وارداتی معده رو نابود میکنه دولت خواهشا یه فکر کن اینجوری که مردم نابود میشن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۵
اگر قیمت برنج داخلی سه برابر هم شود باز کم است این همه ظلم در حق کشاورز مظلوم .... کسانی هم که میخواهند بروند برنج خارجی شیمیایی و سرطان زا و تغییر ژن یافته استفاده کنند راه باز است اما چند برابر ان پول را آنوقت باید هزینه دوا دکتر دهند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۵
اینهایی که میگویند قیمتش بالا است آیا تا به حال خودشان به همراه زن و فرزندشان وارد مزرعه شده اند؟ آیا شده تا زانو پایشان در گل فرو رفته کار کند؟ کشاورز مگر آدم نیست؟؟؟ وقتی به سن شصت سالگی برسد و نه بیمه داشته باشد نه هیچ چیز دیگر چه کسی به دادش میرسد دولت؟؟؟ آیا واقعا کیفیت برنج های خارجی با ایرانی قابل مقایسه است؟ چرا دولت میگذارد که برنج آلوده و شیمیایی وارداتی به دست مردم برسد؟ متاسفانه بعضی ها با کمال بی انصافی از بی اطلاعی و سادگی کشاورزان دارند سواستفاده میکند... آقای کارمند، آقای بیمه دار ، آقای ماشین دار و غیره مگه کشاورز آدم نیست؟ مگه خانواده کشاورز حق زندگی ندارد؟ چرا کشاورز شصت ساله نباید بیمه داشته باشد؟ آیا به خاطر سادگی کشاورز باید به فکر جیب خود باشیم؟ چرا مردم از پراید بی کیفیت داخلی حمایت میکنند اما بر سر برنج با کیفیت داخلی میزنند آیا این انسانیت است؟؟؟؟ آیا به دلیل سادگی کشاورز باید منفعت طلب باشیم و فقط به فکر جیب خود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۵
با توجه به اینکه برای نگهداری برنج های خارجی از مواد سمی و شیمیایی استفاده میکنند و سلامت آنها کاملا مورد تردید است و از طرف دیگر به علت کیفیت نامطلوب برنج های خارجی، چرا دولت از کشاورزان کشورمان درحالیکه برنج هایی سالم و با کیفیت عالی تولید میکنند حمایتی نمیکند؟؟؟ متاسفانه مسئولان برای کسب اندکی سود، با واردات برنج هم سلامت مصرف کنندگان را به خطر می اندازد و هم باعث ضرر کشاورزان کشورمان میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
خوبی کار این هست که آقای وزیر اقتصاد میگه که تورم تک رقمی شده.این تک رقمی بودن نرخ تورم رو نشون میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
قیمت طاروم محلی که درجه بسیار عالی مرتبه است /هر یک کیلو برنج ۹۰۰۰تومان برای مصرف کنند /فقط برنج ایرانی به مردم ایرانی فروخته می شود
برنج کشورهای خارجی وادرات نمی شود /وممنوع است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
ای آقا کجای کارین خییلی وقت هست برنج گران شده ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
همیشه همینه...اول شایعه پراکنی بعدم عمل به اون شایعه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
دراین گزارش وصحبتهاحرفی ازگرانی دیده نمی شودشماچطورنتیجه گیری کرده اید؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
خدا رحم کنه....شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
منتظر خبرهای خوش بعدی هستیم
-
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
افزایش نرخ قیمت برنج داخلی کار دلالان است و ضربه اصلی به کشاورزان ومصرف کنندگان وارد میکند.
کشاورزان در مرحله اول شاید خوشحال شوند نرخ افزایش داشته اما بعدا متوجه میشوند که برنجهایشان روی دستشان مانده در حالی که موقع کشت بعدی رسیده !
وسال دیگه کشت نخواهیم داشت و کشور در سال 96وابسته 100درصدی خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۵
متاسفم....برنج خوردنم دیگه اخیرا شده بود واسه بعضی ها هدف الان که دیگه احتمالا میشه رویا
آخرین اخبار