عضو حزب اعتماد ملی گفت: رفتار کلینتون و ترامپ در برابر ایران از منظرهای مختلف قابل بررسی است.

محمد جواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون رفتار کلینتون و ترامپ با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به ایران اظهار داشت: رفتار کلینتون و ترامپ در برابر ایران از منظرهای مختلف قابل بررسی است.

وی در ادامه افزود: کلینتون بخاطر نمایندگی موضوعات و حضور داشتن در سیاست خارجی دولت اوباما نسبت به تعهداتش در برجام پابرجاست و مقید است سیاست خارجی فعلی را دنبال کند. 

حق‌شناس با اشاره به اینکه کلینتون شخصیت شناخته شده و قابل پیش‌بینی دارد، ادامه داد: می‌توانیم شخصیت سیاسی کلینتون را نسبت به رفتار سیاسی‌اش محاسبه کنیم. 

عضو حزب اعتماد ملی تصریح کرد: کلینتون در صورتی که ایران و آمریکا به نقطه تقابل برسند توان اجماع‌سازی را در حوزه‌های سیاست بین‌الملل دارد و این ممکن است به ضرر ما باشد.

وی درخصوص رفتار ترامپ نسبت به ایران با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ترامپ بخاطر نداشتن سابقه اجرایی مشخص و در عین حال عدم ارتباط با حزب دموکرات، خودش را خیلی مقید به سیاست‌های فعلی نمی‌داند.

حق‌شناس با اشاره به اینکه ترامپ شخصیت غیرقابل پیش‌بینی دارد، گفت: ممکن است ترامپ رفتارها و اقدامات خارج از چارچوب را در دستور کارش قرار دهد.

عضو حزب اعتماد ملی در پایان خاطر نشان کرد: ترامپ بخاطر جایگاهی که در فضا و عرف بین‌الملل پیدا کرده است شاید قدرت اجماع‌سازی فضای بین‌الملل علیه ایران برایش مهیا نباشد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار