رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: اولین گروه از غازهای پیشانی سفید کوچک وارد تالاب سدمیل مغان در شهرستان پارس آباد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هاشم میرزانژاد از مشاهده تعداد 7 قطعه از این نوع پرنده در شهرستان پارس آباد خبر داد و افزود: سالانه تعدادی از این پرندگان به تالاب های مختلف ایران مهاجرت می کنند که خوشبختانه تعدادی هم وارد استان اردبیل شده و تالاب سدمیل مغان و مزارع کشاورزی شهرستان پارس آباد را جهت زمستان گذرانی و تغذیه انتخاب می کنند.

وی افزود: ورود پرندگان مهاجر به تالاب ها و مزارع شهرستان پارس آباد به ویژه تالاب سد میل مغان - اصلاندوز که بهشت پرندگان کوچنده می باشد شروع شده و این تالاب به مدت شش ماه میزبان بیش از 30 هزار قطعه پرنده در 70 گونه مختلف از جمله غاز خاکستری و گونه ی حفاظت شده قوی فریادکش به همراه حواصیل، باکلان و بوتیمار و دیگر پرندگان مهاجر خواهد بود.

میرزانژاد افزود: به دلیل اینکه غاز پیشانی سفید جزو پرندگان حمایت شده است و در لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت قرار دارد، توسط کارشناسان بین المللی و داخلی مورد پایش جدی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه محل حضور پرندگان مهاجر توسط محیط بانان حفاظت می شود گفت: آموزش های لازم جهت حفاظت از این گونه های با ارزش و عدم شکار آن ها، طی برگزاری دوره های آموزشی به شکارچیان داده شده است.

تالاب سدمیل مغان - اصلاندوز در 3 کیلومتری جنوب غرب بخش اصلاندوز از توابع شهرستان پارس آباد واقع گردیده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.