یک عراقی زمینی برای موکب امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل وقف کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: خیّر عراقی ۲ هزار متر مربع زمین خود را به منظور احداث موکب امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل در کربلای معلی وقف کرد.

حجت الاسلام ولی اله روان اظهار داشت: زمین اهدایی این دوستدار اهل بیت(ع) در مسیر نجف به کربلا، روبروی عمود ۱۱۲۴ و تقریبا در فاصله‌ ۱۵ کیلومتری شهر کربلا واقع شده و سند آن به نام موکب امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل ثبت شده است.

وی تصریح کرد: فعالیت عمرانی موکب هلال از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و فضای مسقف ۹۰۰ متری موکب به انضمام ۶۶ متر مربع سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه و فضای ۲۰۰ متری به عنوان درمانگاه موکب در حال احداث است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل پیشرفت فیزیکی طرح را ۷۰ درصد بیان کرد و افزود: در مجموع حدود ۱۰۰ خادم به صورت مستقیم در عملیات عمرانی این موکب فعالیت می کنند.

حجت الاسلام ولی اله روان ئبا اشاره به اینکه امسال چهارمین سال خدمت رسانی موکب امامزاده محمد هلال بن علی(ع) به زائران اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلاست خاطر نشان کرد: «موکب هلال» که نام آن از نام مبارک حضرت محمد هلال فرزند بلافصل امام علی(ع) گرفته شده است ، جزء نخستین و برترین موکب‌های ایرانی در عراق است که سازمان حج و زیارت برای پیاده روی اربعین اعزام می کند.

وی با اشاره به اینکه یک پست پزشکی نیز برای خدمات‌ رسانی درمانی به زائران در دستور کار قرار گرفته خاطر نشان کرد: با توجه به این که موکب هلال در قسمت‌های پایانی راه نجف تا کربلا قرار دارد، ارائه‌ خدمات پزشکی بسیار لازم است، به همین منظور در مجموع ۳۰ نفر در قالب پزشک، بهیار و پرستار در موکب هلال خدمت رسانی پزشکی و درمانی به زائران پیاده اربعین را به عهده خواهند داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل، میزان نذور و هدایای مردمی به این موکب در سال گذشته را ۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال اعلام کرد و افزود: امسال علاوه بر نذور نقدی و غیر نقدی، کارگاه قالی بافی موکب هلال در مرکز شهر آران و بیدگل، ۱۰ تخته فرش دستباف به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال را با دست رنج بانوان عاشق اهل بیت(ع) تولید کرد که درآمد حاصل از فروش این فرش ها، برای تکمیل ساختمان موکب هزینه خواهد شد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.