استانداری کرمان از طرح ساخت مسکن برای خانواده زندانیان بی بضاعت و بدون سرپناه حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان که در محل دادگستری کرمان با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار گردید، گفت: یکی از رسالت های مهم انجمن حمایت کمک به خانواده مددجویان نیازمندو برطرف کردن مشکلات معیشتی،اجتماعی وفرهنگی این قشر از جامعه است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی خانواده زندانیان نداشتن سر پناه مناسب است، تاکید کرد:امیدواریم خیرین استان درکنار مسئولین همچون گذشته نسبت به ساخت مسکن برای خانواده زندانیان نیازمند به کمک انجمن حمایت از زندانیان بشتابند و یک اقدام حسنه و باقی الصالحات از خود برجا بگذارند.

وی عنوان کرد: ایده این طرح که می تواند درصورت اجرای موفق آن به یک مدل کشوری تبدیل گردد ،همزمان با سفر دکتر جهانگیر،رییس سازمان زندانها واقدامات تامینی وتربیتی به استان کرمان از سوی دادگستری استان کرمان مطرح گردید.

موحد،رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه گفت:با هماهنگی به عمل آمده با اداره کل آموزش وپرورش وفرمانداری مقرر گردید با استفاده از ظرفیت های آموزش وپرورش کلیه فرزندان زندانیان بی بضاعت در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت رایگان تحصیل نمایند وتحت حمایت قرار می گیرند.

موحد همچنین اعلام کرد:مشکلات آب،برق وگاز خانواده زندانیان نیازمند نیز با هماهنگی ادارات مربوطه برطرف خواهد شد .

امیری،مدیرکل اداره زندان های استان کرمان نیز به رابطه مستقیم سواد وجرم اشاره واعلام کرد:75درصد زندانیان دارای مدارک تحصیلی زیر سیکل دارند وتنها 4درصد زندانیان تحصیلات دانشگاهی دارند.

در ادامه مهندس سیف الهی،معاون عمرانی استاندار کرمان اجرای این طرح را یک حرکت خداپسندانه و ارزشمند دانست وافزود:مجموعه استانداری کرمان حمایت لازم را در جهت اجرای طرح ساخت مسکن برای خانواده زندانیان بی بضاعت و بدون سرپناه بعمل خواهد آورد.

 توحیدی،فرماندار کرمان نیز با تاکید به اینکه افراد محروم تر وبی بضاعت تر بایستی در اولویت ساخت مسکن قرار گیرند،خاطرنشان ساخت:فرمانداری با تمام توان آمادگی لازم راجهت اجرای این طرح را درسطح شهرستان کرمان دارد.

صادقی،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در ادامه جلسه با اعلام اینکه هزار و850خانواده زندانی تحت پوشش کمیته امداد در استان وجود دارد،تصریح کرد:بیش از 200خانواده زندانی فاقد مسکن می باشند.

وی گفت:به خانواده زندانیان بی بضاعت که فاقد مسکن باشند بین 20 تا30 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض اعطاء خواهد شد .

انتهای پیام/ی
برچسب ها: ساخت ، مسکن ، زندانیان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار