فرماندهی عملیات نینوا: بیش از 2000 داعشی در موصل به هلاکت رسیدند

فرمانده عملیات نینوا اعلام کرد از آغاز نبرد موصل تاکنون، بیش از 2000 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سومریه نیوز، نجم عبدالله جبوری، فرمانده عملیات نینوا، اعلام کرد: از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون بیش از 2000 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیده‌اند.

وی گفت: نیروهای عراقی تنها 6 کیلومتر با درگیری‌های ساحل راست شهر موصل فاصله دارند.

فرمانده عملیات نینوا افزود: بر اساس آمارهای اولیه از عملیات نظامی در حال اجرا در موصل، بیش از 2000 نفر از عناصر داعش که برخی از سرکرده‌ای بارز این گروه تروریستی بودند، از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون به هلاکت رسیده‌اند.

وی اعلام کرد: یگان‌های نظامی بر اساس برنامه‌های طرح‌ریزی شده در حال پیشروی هستند و با این که زمان زیادی نیست که این عملیات آغاز شده است، نیروهای عراقی تنها 6 کیلومتر با ساحل راست این شهر فاصله دارند.

جبوری افزود: جنگنده‌های عراق و ائتلاف بین‌المللی، پوشش هوایی مهمی در این عملیات ارائه کرده‌اند و در هدف قرار دادن زیرساخت‌های تروریست‌ها و مخازن اسلحه و مهمات متعلق به آنها  نقش بارزی ایفا کرده‌اند.

وی ورود بالگردهای آپاچی به روند عملیات آزادسازی ساحل چپ را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این اقدام قدرت دفاعی عراق را افزایش داد و این بالگردهای پیشرفته در هدف قرار دادن اهداف ویژه در جنگ شهری بسیار کارآمد هستند.

فرمانده عملیات نینوا گفت: روش تروریست‌ها از حمله‌های انتحاری، کاشت بمب، تک‌تیراندازی و مخفی شدن در منازل غیرنظامیان تجاوز نمی‌کند و همه این اقدامات نشان دهنده ضعف آنها در مواجه با نیروهای عراقی است.

وی اعلام کرد: بر اساس اطلاعات گزارش شده از سوی منابع آگاه، عناصر داعش به صورت دسته جمعی از موصل فرار کرده‌اند و آنهایی که باقی مانده‌اند، می‌دانند سرنوشتشان مرگ است.  



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار