رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس از تجهیز 170 هزار کلاس درس به وسایل گرمایشی استاندارد و لزوم رعایت نکات فنی خبر داد.

مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس با همکاری دولت و مجلس طی سه سال اخیر خبر داد و اظهار داشت: با توجه به امتیازات قابل قبولی که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته 170 هزار کلاس درس از میان 211 هزار کلاسی که با بخاری تجهیز شدند، مورد استانداردسازی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امسال 480 میلیون تومان برای استانداردسازی سیستم گرمایشی سرمایشی و تجهیز مدارس در نظر گرفته شده که 400 میلیارد آن صرفا به استانداردسازی اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال 96 با بخاری‌های مدارس خداحافظی می‌کنیم، عنوان کرد: امسال با توجه به بودجه اختصاص یافته 50 هزار کلاس درس استانداردسازی می‌شود.

رئیسی اضافه کرد: در کنار استانداردسازی باید رعایت نکات فنی و ایمنی نیز مورد توجه قرار گیرد که در این راستا دستورالعملی جامع به استان‌ها مناطق و مدارس سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: از میان 530 هزار کلاس درس مدارس دولتی 40 درصد آن سیستم گرمایشی بخاری داشتند و با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده استانداردسازی بیش از نیمی از ان به پایان رسیده است.

وی بیان کرد: مدیران مدارس باید ضمن توجه به استانداردسازی به رعایت نکات فنی توجه داشته باشند و در آغاز فصل سرما نسبت به مراقبت و بازبینی‌های فنی وسایل گرمایشی اقدام کنند.

رئیسی یادآور شد: با توجه به پیگیری‌های آموزش و پرورش طی سه سال گذشته خوشبختانه حادثه ناگواری نداشته‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار