لرستان؛

ثبت 19 هزار و 174 واقعه ولادت در لرستان

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: در شش ماه نخست امسال 19 هزار و 174 واقعه ولادت در استان لرستان به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ امانیپور گفت: از مجموع میزان ولادت به ثبت رسیده در مدت یاد شده در لرستان 16 درصد آن مختص شهرستان بروجرد بوده است.

وی افزود: در نیمه نخست امسال 4 هزار و 183 واقعه وفات در لرستان به ثبت رسیده که از این میزان 22/6 درصد معادل 948 مورد مربوط به بروجرد است، همچنین سهم این شهرستان از مجموع 11 هزار و 246 مورد ازدواج در لرستان 16/2 درصد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان به سهم 22/8 درصدی بروجرد از آمار یک‌هزار و 901 موردی طلاق در لرستان در نیمه نخست امسال اشاره و گفت: متاسفانه امسال آمار طلاق در کل کشور در مقایسه با سال گذشته روند افزایشی به خود گرفته است.

امانیپور در بخش دیگری از سخنان خود از سازمان ثبت احوال به عنوان پیشگام در دولت الکترونیک یاد و افزود: در این راستا کلیه اسناد ولادت و وفات در استان لرستان آرشیو الکترونیکی شده است.

وی از مزایای آرشیو الکترونیکی اسناد به ارائه خدمات به همه شهروندان در محل سکونت آنها و نقش آن در برگزاری انتخاباتها اشاره و گفت: ارائه آمار و اطلاعات دقیق و به روز به مسئولان استانی و شهرستانی از ویژگیهای کاری سازمان ثبت احوال است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان از رشد 13 درصدی درخواست صدور کارت هوشمند در لرستان خبر و افزود: تا پایان شهریور ماه سال 94 در مجموع 16 هزار کارت هوشمند در این استان صادر شده بود.

امانیپور افزود: این در حالی است که در یک ساله اخیر و تا پایان مهر ماه سال جاری 230 هزار درخواست برای دریافت کارت ملی هوشمند انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از صدور مجوز راهاندازی 18 دفتر پستی در لرستان از ابتدای سال 95 تاکنون خبر داد و گفت: سهم شهرستان بروجرد از این مجموع ایجاد 5 دفتر پستی است.

مدیرکل ثبت احوال بروجرد افزود: 60 نفر به طور مستقیم در 18 دفتر پستی یاد شده در شهرستان‏‌های لرستان مشغول به کار شده و خدماتی را در بخشهای مختلف به شهروندان لرستانی ارائه میدهند.

امانیپور با اشاره به اینکه ارائه 14 خدمت باید به دفاتر پستی محول شود گفت: در حال حاضر خدماتی همچون درخواست صدور کارت هوشمند ملی، تغییر نام و نام خانوادگی در این دفاتر انجام میشود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار