زنجان،

کسب مقام اول کشوری برای کیفیت نان استان

مرکز پژوهش های غلات کشور تمامی نان های تولیدی استان زنجان را در رتبه اول به لحاظ کیفیت قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ منصوری مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: بر این اساس نان لواش زنجان امتیاز 91.4، تافتان 100، نان بربری 96.6 و سنگک امتیاز 98 و در مجموع در 4 بخش رتبه اول کشوری را کسب کرد.
وی افزود: کل نمره کیفیت در نان لواش، تافتان و بربری 80 تا 85، و سنگگ 85 تا 90 لحاظ می شود که امتیاز تمامی نان های تولیدی استان در شهریور امسال نمره 82.48 کسب کرده است.  
منصوری خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش های غلات کشور با توجه به استاندارد 2628 ( روش آزمون نان های سنتی ) وضعیت کیفی نان های تولیدی در سطح کشور را بررسی و سپس نتایج را اعلام می کند.
وی اظهار کرد: این شاخص ها با توجه به استاندارد 2628 بررسی می شود و علاوه بر موارد یاد شده چهار مورد ناپذیرفتی نیز شامل جوش شیرین (بی کربنات سدیم) است که استفاده از آن و در آرد خبازی ها و خمیر نان های سنتی غیر مجاز است همچنین بلانکیت (جوهر قند)، مواد خارجی مانند سنگ و شن و کپگ زدگی در نان مجاز نیست و جز ناپذیرفتنی ها محسوب می شود.
بر این اساس امتیاز بین 90 تا 100 خیلی خوب، 80 تا 90 خوب،60 تا80 متوسط، کم تر از 60 نیازمند ارتقای کیفی طبقه بندی می شود.
گفتنی است در سه و نیم سال از فعالیت دولت تدبیر و امید امتیاز کل نان های استان بین اول تا پنجم کشوری قرار داشته است.
 
انتهای پیام/ ج

برچسب ها: مقام اول ، کشوری ، کیفیت ، نان ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.