معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه ساکنین مناطق حاشیه ای شهروند درجه دو نیستند، گفت: باید حل مشکلات شهروندانی که در نقاط حاشیه شهر زندگی می‌کنند، در اولویت باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مجتبی نیک کردار  افزود: کار کردن روی بافت های فرسوده در کشور برای اولین بار در 20 سال گذشته  در دستور کار جدی قرار گرفت و محله فیض آباد کرمانشاه نیز از همان زمان به عنوان یکی از نقاط پایلوت اجرای این طرح در نظر گرفته شد و اقداماتی نیز در آن انجام گرفت که در مجموع سبب ماندگاری بیشتر مردم در این محله شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از ساکنین مناطق حاشیه‌ای به دلیل مشکلات اقتصادی در این مناطق زندگی می‌کنند، گفت: همه مردم در شهرهای کشور شهروند درجه یک هستند و نه تنها در کشور چیزی به نام شهروند درجه دو معنا ندارد، بلکه باید حل مشکلات شهروندانی که در نقاط حاشیه شهر زندگی می‌کنند در اولویت باشد.

نیک‌کردار در ادامه با اشاره به اینکه باید مناطق حاشیه‌ای کرمانشاه را از نظر اقتصادی و فرهنگی غنی کنیم، گفت: همین اتفاق سبب خواهد شد که میزان بروز آسیب‌های اجتماعی که در پی فقر اقتصادی و  فرهنگی به وجود می‌آیند، کمتر شود.

وی جمعیت حاشیه نشین شهر کرمانشاه را 30 درصد جمعیت شهری دانست و گفت: اعتبارات مربوط به بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده باید در این بخش‌ها توزیع شود. با راه اندازی دفاتر تسهیل‌گری، سراهای محله و... گام‌های مناسبی در راستای حل مشکلات محله‌ها برداشته شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.