زاهدان؛

آموزش بیش از یک هزار نفر از افراد سکونتگاه‌های غیررسمی سیستان و بلوچستان

بیش از یک هزار نفر از افراد سکونتگاه‌های غیررسمی سیستان و بلوچستان آموزش دیدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان از توانمندسازی مهارتی یک هزار و 501 نفر در سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان در 7 ماهه سالجاری خبر داد.

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان وبلوچستان، محمد جهانتیغی گفت: آموزش 220هزار و 12 نفر-ساعت در سکونتگاه‌های غیررسمی با هدف توانمندسازی و افزایش مهارت نیروی انسانی ساکن در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی استان اجرا شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع آموزش‌های ارائه شده در سکونتگاه‌های غیر رسمی 30 هزار و 644 نفر-ساعت در قالب 194 نفر- دوره آموزشی در بخش برادران و 189 هزار و 368 نفر- ساعت در قالب یک هزار و 307 نفر- دوره آموزشی در بخش خواهران به متقاضیان ارائه شده است.

وی ادامه داد: در حال‌حاضر در استان تعداد 38 کارگاه آموزشی در بخش سکونتگاه‌های غیررسمی مشغول فعالیت است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی افزود: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در مناطق فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی موجب ارتقای اقتصاد این مناطق می‎شود و آسیب‌های ناشی از کمبودها با توانمند شدن و فراگیری مهارت‌های ساکنان برطرف می‌شود.

جهانتیغی گفت: حاشیه‌نشینی یکی از چالش‌های عمده کشورهای در حال توسعه است، چراکه طیف گسترده‌ای از جمعیت از روستاها بدون هیچ مهارت و توانایی برای یافتن شغل و زندگی بهتر به شهر مهاجرت کرده و در شهر مسائلی چون افزایش شتابان جمعیت، رشد فقر و بیکاری را بوجود می آورند از این رو آموزشهای مهارتی و بازار محورفنی و حرفه‌ای به دلیل کوتاه و زود بازده بودن به آنها برای داشتن شغل و درآمد کمک می‌کند و از معضلات اجتماعی نیز خواهد کاست.

وی ضمن مثبت دانستن حمایت دولت و دستگاه‌های اجرایی از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای در سکونتگاه‌های غیررسمی خاطرنشان کرد: قوانین الزام‌آور  برای به کارگیری نیروی کار آموزش دیده نشان دهنده تاثیر مهارت آموزی در تربیت نیروی کار ماهر است و آموزش مهارت و توانمندسازی این خانواده‌ها سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد این مناطق می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار