قائم مقام شهردار قم از راه‌اندازی نخستین و بزرگترین شهربازی معارف دینی کشور در قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ابراهیم معتمدی،در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به اهمیت پیگیری مسائل فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای این موضوع در شهرداری قم اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت دغدغه‌مندان عرصه فرهنگ در نظر داریم در بوستان غدیر بزرگترین و نخستین شهربازی معارف دینی را در قم به مساحت ۱۵ هکتار راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های فرهنگی در قم را شناخت و در کارهای فرهنگی از آنها بهره گرفت ادامه داد: ما به دنبال این نیستیم که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم پروژه اجرا کند بلکه می‌تواند با مشارکت‌ نهادهای فرهنگی و اشخاص دلسوز، کارها را با هزینه بسیار کمتر پیش ببرد.

قائم مقام شهردار قم به لزوم تدوین اطلس فرهنگی شهر قم اشاره کرد و گفت: با تدوین این اطلس می‌توانیم مراکز فرهنگی و ظرفیت‌ها را به خوبی بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم نباید دغدغه بودجه داشته باشد اظهار داشت: تا کنون به دلیل مشکلات متعدد مالی شهرداری نتوانسته‌ایم عرصه فرهنگ را آنطور که باید حمایت کنیم.

معتمدی به بدهی‌های تلنبار شده شهرداری قم از سال ۹۰ اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از پیمانکاران از شهرداری طلبکار بودند و املاک بسیاری خریداری شده بود که غرامت آنها پرداخت نشده  بود. ناچار بودیم بین پرداخت هزینه خانه‌های مردم و توجه به مسائل فرهنگی یکی را انتخاب کنیم.

وی اضافه کرد: تقریبا یکی دو ماه است که از نظر بدهی به پیمانکاران و مردم به روز هستیم و می‌توانیم از نظر مالی کمی نفس بکشیم که این شرایط فرصت خوبی برای حمایت از اقدامات فرهنگی در شهرداری قم است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار