160 دستگاه اتوبوس برای جا بجایی زائران از پارکنیگ های خودرو سواری شلمچه تا نقطه صفر مرزی فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مصدقی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان با تشریح تمهیدات این اداره کل برای تردد روان و مطلوب زائران اربعین حسینی، گفت:خوشبختانه در خرمشهر امکانات حمل و نقل دریایی، ریلی، جاده و هوایی برای زائران اربعین فراهم است و بر اساس تجربه سال های گذشته قطعا بیشترین بار ترافیکی جاده ای را این مرز تشکیل می دهد.

مسعود مصدقی افزود: با توجه به تجربه سال های گذشته، بیشترین حجم زائران از استان های فارس و اصفهان به این مرز بوده اند، بر این اساس از استان های معین برای خدمت رسانی به زائران دعوت به عمل آمد.

وی  با بیان اینکه بر اساس نیاز زائران ناوگان حمل و نقل فراهم می شود، گفت:ناوگان اتوبوسرانی برای جا بجایی زائران از سراسر استان ها بر حسب نیاز زائران فراهم می شود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان عبور زائران تبعه خارجی از مرز شلمچه را یادآور شد و افزود:سال گذشته 30 هزار زائر تبعه خارجی در ایام پیاده روی اربعین از مرز شلمچه تردد کردند و امسال نیز عبور 500 هزار نفر تبعه خارجی از مرز شلمچه پیش بینی شده و در مجموع پیش بینی می شود یک میلیون و 700 هزار زائر ایرانی و خارجی از این نقطه جا بجایی صورت گیرد.

مصدقی با بیان اینکه پایانه مسافری شلمچه به زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی به صورت رسمی افتتاح می شود، گفت: پایانه مسافری شلمچه با هفت هزار و 500 متر مربع فضا و اعتبار هزینه شده 270 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ساخته شده و قرار است هفته جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی به صورت رسمی بهره برداری شود.

مصدقی افزود: سالن قدیم پایانه مسافری شلمچه نیز برای عبور اتباع خارجی در نظر گرفته شده است.

مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق است.

مرز شلمچه از مبادی اصلی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.