مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان، از توزیع ۷۰هزار جلد کتاب در موضوع‌های مختلف در کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعیده ابراهیمی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در نشست خبری اداره کل در خصوص هفته کتاب با تشریح عملکرد این اداره در شش ماهه نخست سال، فارس را در توزیع منابع در کشور صدرنشین دانست و گفت: در شش ماه نخست امسال بیش از ۷۰هزار جلد کتاب در موضوع‌های مختلف در کتابخانه‌های عمومی توزیع شده است؛ همچنین ۳۰ هزار جلد کتاب نیز مردم به کتابخانه‌ها اهدا کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در هفته دولت پنج کتابخانه در استان فارس افتتاح شد، از بهبود تجهیزات سرمایشی 78کتابخانه و تجهیز و بهسازی 60کتابخانه در استان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها به این سمت است که بتوانیم تا پایان سال با افتتاح بیست کتابخانه، کتابخانه‌های عمومی فارس را 227 کتابخانه ارتقا دهیم.
ابراهیمی همچنین به اهدای پنج کتابخانه توسط خیرین استان اشاره کرد و گفت: قرارداد تمام کتابخانه‌های مشارکتی استان فارس در امسال تمدید شده است به علاوه این اداره با سازمان‌های دیگر همچون نهضت سوادآموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی نیز در راستای ترویج فرهنگ مطالعه تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد کرده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اظهار کرد: خوشبختانه در چند ماه اخیر با حمایت شهرداری، استانداری، فرمانداری و شورای اسلامی شهر شیراز به همکاری‌های خوبی در راستای توسعه کتابخانه‌ها و پرداخت سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها دست یافته‌ایم.
به گفته وی شهرداری‌های قیر، فسا،‌ آباده، سعادت‌شهر، نورآباد، خنج، پاسارگاد، استهبان، داراب و گراش نیز در پرداخت نیم‌درصد مشارکت جدی داشته‌اند.  
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 207کتابخانه در استان وجود دارد، افزود: از این میان، 166کتابخانه نهادی و 40 کتابخانه مشارکتیاست و یک کتابخانه به صورت مستقل اداره می‌شود.
ابراهیمی افزود: در حال حاضر یک کتابخانه استان فارس در زمینه نابینایان فعال است و ۱۲۲ کتابخانه نیز بخش کودک مستقل دارد علاوه بر آن بخش کودک ۴۹ کتابخانه دیگر نیز در کنار ساختمان کتابخانه، به کودکان ارائه خدمات می‌دهد یک کتابخانه نیز به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند همچنین یک کتابخانه استان فارس نیز دارای نسخ خطی و کتاب‌های چاپ سنگی است.
ابراهیمی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی فارس از سال ۱۳۹۰ تا 1395، در زمینه تعداد اعضا ۱۴درصد رشد داشته است، گفت: رشد شاخص عضو در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 و 7 دهم درصد بوده است.
وی از پایان رشد 3 و 5 دهم درصدی زیربنا در شش ماهه اول امسال خبر داد و بیان کرد: میزان رشد کتاب کودک و اعضای کودک نیز به ترتیب 3/28 و 2/18 بوده است.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: فارس ، صدرنشین ، توزیع ، منابع ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.