روزنامه نیویورک تایمز نوشت گروههای شبه نظامی در آمریکا در تدارک ناآرامی های مدنی پس از انتخابات هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، در آستانه پر تنش ترین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سالهای اخیر، شماری از گروههای شبه نظامی در آمریکا در تدارک برای رویارویی با احتمال سرقت و مهندسی انتخابات هشتم نوامبر (18 آبان ماه) و ناآرامی مدنی در صورت پیروزی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکراتها هستند. 

بر این اساس، گروههای شبه نظامی در آمریکا از جمله گروه شبه نظامی موسوم به نیروی امنیتی جورجیا سه درصد، در حال تدارک خود و تکمیل آموزش های تیراندازی برای روزی هستند که به باور آنها مجبور به دفاع از شیوه زندگی خود باشند. 

روزنامه ایندیپندنت نیز در این زمینه نوشت: اعضای گروه نیروی امنیتی سه درصد با لباس های استتار در حال تدارک خود و گذراندن آموزش های نظامی در صورت نیاز برای حمایت از دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا هستند. 

کریس هیل چهل و دوساله می گوید:" ما هشت سال بد را در دوران اوباما گذراندیم با این حال اگر هیلاری انتخاب شود شرایط بسیار بدتر خواهد شد." این نیروهای شبه نظامی در حال برگزاری تمرین های عملیات جستجو و نابودی با تیرهای جنگی هستند. 

زمانی که ترامپ شعار می دهد قصد دارد دوباره عظمت را به آمریکا برگرداند این پیام برای طیف گسترده ای از رای دهندگان آمریکایی جذابیت دارد. آنها مدتهاست که تصور می کنند لیبرال ها، مهاجران و گروههای دیگر آمریکا را از آنها به تاراج بردند.

در همین حال، یک کارشناس در میز گرد اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» اظهار داشت: هواداران ترامپ در انتخابات، بیش از آن که به مسائل سیاست خارجی یا موضوعِ دخالت روسیه در انتخابات اهمیت دهند، از اوضاع داخلی آمریکا و تشکیلات حاکمه بر این کشور عصبانی هستند. 

این کارشناس امریکایی افزود: آنها می خواهند علیه شرایط کنونی حاکم بر آمریکا، اعتراض خود را نشان دهند و این کار را با اعلام حمایت از ترامپ انجام می دهند. 

وی ادامه داد: از اینرو، مسئله ی روسیه یک موضوع صرفاً حاشیه ای است. حامیان ترامپ با ادامه اوضاع در واشینگتن به همان نحوی که همواره بوده است، مخالف و خواهان تغییر وضع موجود هستند.  برای حامیان ترامپ، پرداختن به مشکلات سیاست داخلی آمریکا به مراتب مهم تر است مسائل مربوط به روسیه یا سایر موضوعات مرتبط به سیاست خارجی است. آنها می خواهند سیاستمدارانِ رسمی را (در هر دو حزب اصلی آمریکا) با رأی خود (به ترامپ)، توبیخ کنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار