در حاشیه جشنواره فیلم رشد در شیراز از کارگردان 17 ساله استان فارسی به عنوان جوان ترین کارگردان ایران تقدیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نعیم علوی معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در با بیان اینکه درحاشیه جشنواره فیلم رشد از دو نوجوان استان فارس با نام های یاسین فرخی 17ساله در زمینه کارگردانی و صنا اسماییل زادگان در حوزه انیمیشن تقدیر شد گفت: یاسین فرخی جوانترین کارگردان ایرانی است و دو اثر در زمینه صنایع دستی و یک اثر اجتماعی نیز در حال ساخت دارد.
علوی با بیان اینکه جشنواره فیلم رشد یک فستیوال بین المللی است که هرساله در ایران توسط آموزش و پرورش برگزار می شود و سابقه ای بیش از40 سال دارد، افزود: این جشنواره از سال ۱۳۴۲ دایر و هدفش ارتقاء سطح آموزش و پرورش است.
وی گفت: فیلم های تربیتی و آموزشی که توسط دانش آموزان و همکاران فرهنگی تهیه می شود برای داوری به وزارت آموزش و پرورش ارسال می شود.
علوی ادامه داد: امسال فیلمی درباره شهر شیراز بنام دارالسلام تهیه شده که به مرحله داوری رسیده است و امیدوارم شاهد اتفاق های خوبی برای این فیلم در این دوره باشیم.
معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز بیان کرد: در سند تحول بنیادین تاکید ویژه بر خلاقیت دانش آموزان شده که عرصه فیلم سازی میتواند صحنه بروز این خلاقیت ها باشد.
وی اضافه کرد: همزمان با تهران این جشنواره در چند استان از جمله فارس درحال اجرا است که در چهار سانس برنامه ریزی شده سانسهای صبح برای دانش آموزان و سانس عصر ویژه همکاران است.
معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز بیان کرد:در اداره آموزش و پرورش ناحیه سه، تعداد دوسالن ثابت و چند سالن متغیر برای اکران فیلم ها در نظر گرفته شده و در حاشیه جشنواره برنامه ریزی برای آموزش فیلم سازی,انیمیشن سازی و عکاسی شده است و علاقمندان می توانند از این کارگاه های آموزشی استفاده کنند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.