سخنگوی ستاد مركزی اربعين:

لغو رواديد زائران افغانستانی اربعين كذب محض است

گودرزی شايعات منتشر شده در مورد لغو رواديد برای زايران عتبات، جعلی و فاقد اعتبار دانست.

سخنگوی ستاد مركزی اربعين: لغو رواديد زائران اربعين، كذب محض استحميدرضا گودرزی مدير اجرايی و سخنگوی ستاد مركزی اربعين در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران در واکنش به شایعات لغو روادید زائران عتبات در ایام اربعین گفت: شايعات فراوانی درباره لغو ویزا در شبكه های اجتماعی منتشر شده است كه هيچ كدام اعتبار رسمی نداشته و از اساس دروغ و شايعه است.

وی همچنین صدور ویزا برای اتباع افغانستانی که قصد حضور در مراسم اربعین دارند را الزامی دانست.

گودرزی مبلغ صدور ویزا را 40 دلار اعلام كرد و افزود: اين مبلغ از سوی طرف عراقی تعيين شده است و تمام اين مبلغ به حساب دولت عراق واريز می شود. مدت اعتبار رواديد 20 روز است و کل اعتبار آن از اول صفر تا آخر صفر خواهد بود.

وی با بيان اينكه امسال زايران علاوه بر تهيه مدارك قانونی مانند گذرنامه و رواديد،‌ نياز به بيمه نامه نيز دارند گفت: در سال های قبل بيمه زائران الزامی نبود و اين موضوع مشكلات زيادی را هم برای زائران و هم برگزار كنندگان اين آيين عظيم و باشكوه ايجاد می‌كرد اما امسال با تلاش های فروانی كه صورت گرفت،‌ بيمه نامه ای با حداقل قيمت و حداكثر تسهيلات برای مسافران بارگاه حسينی در نظر گرفته شده است.

مدير اجرايی و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: مبلغ بیمه تعیین شده 18800 تومان است و شش هزار تومان ديگر نيز به خدمات هلال احمر اختصاص داده شده است كه اين بيمه مواردی همچون خدمات سرپایی، بیمارستانی و حتی ازكار افتادگي و فوت را نيز در بر می گيرد.

گفتنی است که مسئولان وزارت کشور ایران پیش از این اعلام کردند که اتباع افغانستانی و ...برای حضور در مراسم اربعین باید به مرز شلمچه مراجعه کنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار