معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کرد اگر تروریست‌های داعش از موصل به سوریه منتقل شوند لبنان با خطر مواجه خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت اینترنتی النشره، نبیل قاووق، معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: اگر تروریست‌های داعش از موصل به سوریه منتقل شوند لبنان با خطر مواجه خواهد شد. مقاومت خطر طرح عربستان و آمریکا در سوریه را احساس می‌کند برای همین از وظایف خود درباره محافظت از جان هموطنانش دست برنمی‌دارد. لبنانی‌ها هیچ گزینه‌ای جز شکست داعش و جبهه النصره در سوریه را پیش رو ندارند.

نبیل قاووق گفت: هدف از سیاست‌های اخیر عربستان در قبال لبنان و تحریک رسانه‌ای و سیاسی علیه حزب الله وادار کردن این حزب به خروج از جنگ سوریه و دست برداشتن از حمایت از میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان بود.

وی گفت: به رغم تمامی فشارهای عربستان، حزب الله موضع خود را نسبت به نامزدی میشل عون تغییر نداد اما عربستان موضعش را تغییر داد. سؤال کنونی این است که حزب الله امروز در چه جایگاهی است و عربستان در چه جایگاهی؟ عربستان امروز مجبور به عقب‌نشینی شده و موضعش را نسبت به میشل عون تغییر داده است. اما حزب الله ثابت کرد که اهل صداقت و وفاداری است و موضعش هرگز تغییر نخواهد کرد.

قاووق گفت: لبنان با موفقیتش درباره انتخاب رئیس‌جمهور وارد دوره جدیدی شد و خود را از باتلاق و پرتگاه نجات داد. لبنان امروز در مسیر امید و شراکت واقعی و حل بحران‌ها قرار دارد. ما از لبنانی‌ها می‌خواهیم این فرصت را غنیمت شمرده و آن را از دست ندهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار