افزون بر سه هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در فارس پلمپ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امید رشیدی مدیر گروه نظارت و بازرسی منابع آب شرکت آب منطقه ای فارس گفت: 3 هزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال 93 تاکنون در مناطق خنج ، داراب ، کازرون، قیر و کارزین ، اقلید ، سپیدان ، جهرم، سروستان و شیراز مسدود شد.  
وی با اشاره به اینکه تعداد چاه های غیر مجاز در فارس از حدود 22 هزار چاه به 19 هزار چاه کاهش یافته است ادامه داد: هم اکنون آمارها نشان دهنده 616 میلیون مترمکعب کسری مخازن و منابع آب زیرزمینی در استان فارس است.  
امید رشیدی با بیان اینکه این چاه ها دشت های استان فارس را با بحران روبرو کرده است اظهار کرد: یگان حفاظت از منابع آب در مناطقی از داراب ، مرودشت ، جهرم دشت نمدان ، آسپاس و بکان و مناطقی از فسا و دشت قره باغ شیراز فعال است و با حکم قضایی برای پر کردن چاه های غیر مجاز اقدام می کنند.  
مدیر گروه نظارت و بازرسی منابع آب شرکت آب منطقه ای فارس گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز، ساماندهی شرکت‏های حفاری و نصب سامانه موقعیت یاب ماهواره ای روی تجهیزات آنها است و تاکنون تعداد 363 سامانه جی پی اس روی دستگاههای حفاری مجاز نصب شده است.  
وی تصریح کرد: از دیگر برنامه هایی است که در طرح احیا و تعادل بخشی مورد توجه قرار گرفته و اجرای آن ادامه دارد نصب تجهیزات اندازه گیری بر روی منابع آب، حفر چاه های قابل کنترل در دشتها، و تهیه بانک اطلاعاتی محدوده مطالعات است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار