رییس سازمان بهزیستی کل کشور، از تعهد سازمان بهزیستی در انجام غربالگری کودکان،در زمینه ی بیماری اوتیسم تا پایان سال 95،در کل کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛صبح امروز معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور در جلسه ی تکریم و معارفه ی مدیر کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: اقدامات اساسی در زمینه ی اوتیسم شناسایی به موقع و مشخص کردن طیف اوتیسم است که بهترین راه شناسایی غربالگری کودکان است.تعهد سازمان بهزیستی برای انجام غربالگری کودکان اوتیسمی

محسنی بند پی با بیان اینکه هر چه شناسایی در سنین پایین تر صورت بگیرد می توان کار های اثر بخش تری در زمینه ی درمان این کودکان انجام داد،افزود: از ده سال قبل 5 استان در این زمینه غربالگری شده اند و تا سال 94 به 22 استان رسیده است که طبق تعهد سازمان بهزیستی تا پایان سال 95 همه استان ها در زمینه ی بیماری اوتیسم غربالگری خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای برگشت پذیری سریعتر و علمی تر این کودکان به جامعه غربالگری باید با سرعت بیشتری انجام شود، گفت:در این زمینه تقسیم کاری صورت گرفته به طوریکه کودکان زیر 3 سال توسط سازمان بهداشت،درمان و آموزش پزشکی،کودکان 3 تا 5 سال توسط بهزیستی و کودکان 5 سال به بالا توسط آموزش و پرورش استثنایی غربال خواهند شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مهم ترین رویکرد سازمان رویکرد پیشگیرانه در زمینه ی آسیب های اجتماعی و معلولیت ها است، افزود: با این هدف،طرح اجباری غربالگری مشاوره ی ژنتیک ازدواج از سال 96 اجرا خواهد شد.

محسنی بند پی گفت: با اجرای این طرح می توان معلولیت ها را در بدو تولد شناسایی کرد و با مداخله ی به هنگام و اقدام به موقع علمی می توان در زمینه ی کنترل و پیشگیری معلول زایی در کشور اقدامات اساسی انجام داد.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از استان ها ی کم برخوردار بوده و از توسعه ی مطلوب بهره مند نیست، افزود: این سازمان با انجام اقدامی مانند پوشش تجهیزات و لوازم توانبخشی و برخورداری خانواده های دو معلولیتی به بالا،از مسکن مهر سعی در فراهم کردن زمینه ی ماندگاری جمعیت در این استان دارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور از بزرگترین اورژانس اجتماعی کل کشور خبرداد و گفت:تا کنون این شبکه در 140 شهرستان و با 3 هزار نفر نیرو کار می کند،اما از ابتدای سال 96 اقدامات ویژه ای در جهت توسعه و گسترش کمی و کیفی شبکه اورژانس اجتماعی در سطح کشور انجام خواهد شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار