پایگاه اینترنتی روزنامه واشینگتن‌پست در گزارشی به بررسی تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه واشینگتن‌پست در گزارشی به بررسی تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران پرداخت و نوشت: اعضای کنگره آمریکا اواخر ماه جاری برای بررسی بن‌بست بودجه و طرح کلی سیاست‌گذاری دفاع باز می‌گردند؛ اما یک موضوع بحث برانگیز دیگر نیز در دستور کار آنها قرار خواهد داشت و آن، بررسی تمدید تحریم‌ها علیه ایران است.

در ادامه گزارش روزنامه واشینگتن‌پست آمده است: در پایان سال جاری سند تحریم‌های ایران به پایان می‌رسد و با وجود آن، نمایندگان کنگره آمریکا می‌گویند در صورتی که ایران مفاد توافق هسته‌ای را که در اوایل سال جاری اجرایی شد نقض کند، برای تضمین این نکته که واشینگتن بتواند اقدامات تنبیهی علیه تهران را به سرعت باز گرداند، حفظ نظام تحریم‌ها ضروری است.

به نوشته واشینگتن‌پست، اگر قانون‌گذاران آمریکایی در این مورد زیاده‌روی و احتمالا تحریم‌ها را سخت‌تر کنند، کاخ سفید نگران خواهد بود تهران آن را به عنوان نقض توافق هسته‌ای از سوی آمریکا تفسیر و آن را به عنوان نشانه‌ای برای روشن کردن دوباره رآکتورهایش قلمداد کند.

واشینگتن‌پست با اشاره به این موضوع که برخی از مسائل سیاست خارجی مانند توافق هسته‌ای ایران باعث شکاف در کنگره شده است، نوشت: بسیاری از دموکرات‌ها از آن به عنوان برترین دست آورد دیپلماتیک "باراک اوباما،"رئیس‌جمهور آمریکا، دفاع می‌کنند. در حالی که جمهوری‌خواهان از این توافق به عنوان اشتباه ناشیانه‌ای که فقط ایران را قدرتمند می‌کند و از آن به عنوان تهدیدی بزرگ‌تر در خاورمیانه به ویژه نسبت به اسرائیل، نام می‌برند.

قانون‌گذاران کنگره در موارد متعدد دیگری مانند تجدید محدودیت‌های انرژی، بانکی و صنعت دفاعی با توجه به فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی ایران دچار اختلاف هستند. 

بسیاری از نمایندگان کنگره طرح تجدید تحریم‌ها علیه ایران را در 10 سال آینده، به منظور به‌کارگیری مجازات‌های تازه علیه تهران برای آزمایش‌های موشکی که پس از انجام توافق هسته‌ای انجام داد، بهترین فرصت می‌دانند.  

نمایندگان دموکرات‌ و جمهوری‌خواه مدعی شدند آزمایش‌های موشکی ایران ممکن است متن توافق را زیر پا نگذارد؛ اما  روح توافق هسته‌ای را خدشه‌دار ‌کند. آنها با همین استدلال خواستار واکنش به این آزمایش‌های موشکی شده‌اند.

برخی دیگر از قانون‌گذاران آمریکایی نیز این قانون را به عنوان فرصتی برای تحت فشار گذاشتن توانایی باراک اوباما برای انجام توافق‌های مالی با تهران در آینده تلقی می‌کنند. نمونه آن پرداخت 1.7 میلیارد دلار پول نقد از سوی کاخ سفید به ایران بود که دست مایه جمهوری خواهان قرار گرفت و آن را باج خواندند.

واشینگتن پست در بخش دیگری از این گزارش اظهارات خصمانه "ادوارد رویس،" رئیس کمیته روابط خارجه مجلس نمایندگان، را که از طرح تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران حمایت می‌کند، منتشر کرد.

به نوشته این روزنامه، هنوز مشخص نیست مجلس سنا نیز این اقدام مجلس نمایندگان را دنبال خواهد کرد یا نه. 

واشینگتن‌پست نوشت: کاخ سفید نگران نیست تجدید تحریم‌ها علیه ایران توافق هسته‌ای را نقض کند؛ اما استدلال کرده است دولت، قدرت تحمیل مجازات بر ایران برای آنچه فعالیت‌های چالش‌برانگیز می‌خواند را نیز حتی اگر مهلت قانون فعلی به پایان برسد، در اختیار دارد.

قانون‌گذاران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا نارضایتی عمیق خود را نسبت به سرعت و محتوایی که با آن کابینه اوباما افراد و نهادهای ایرانی را بر سر آزمایش‌های موشکی در سال گذشته تحریم کرد ابراز کردند. ایران اعلام کرده است این آزمایش‌ها طبق توافق هسته‌ای حق مسلم‌ این کشور است؛ اما قانون‌گذاران آمریکا مدعی شده‌اند این آزمایش‌ها جز آماده‌سازی توانمندی ایران برای ارسال تسلیحات هسته‌ای در آینده هیچ هدفی ندارند.

چنین نگرانی‌هایی باعث شده تا باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، و دیگر افراد مصرانه به دنبال طرح تجدید تحریم‌ها باشند که تحریم‌های کنونی را با مجازات اجباری افرادی که در برنامه‌های موشکی و سایبری ایران درگیر هستند تکمیل می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۵
لعنت بر امریکا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۵
به جهنم امریکا هر روز منفورتر زشتتر از قبل خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۵
مرگ بر شما امریکاییها. مرگ به نیرنگتان.دروغ گو های حقه باز.با کودک کشی و انسان کشی جیبتان را پر پول میکنید .با فروش سلاح به کشور هایی مثل عربستان خائن و کثیف جان انسان ها رو میگیرید به خاطر سود و منفعت خودتان.مرگ بر امریکا.اسرائیل.ال سعود و بقیه خائن هایی مثل خودتان
آخرین اخبار