دلیل اصلی مهاجرت روستاییان به شهر ها ، نبود شرایط مناسب در روستاها و توازن نداشتن درآمدهای روستاییان با شهرنشینان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: یکی از دلایل اصلی که روستاییان به شهرها مهاجرت می کنند، نبود شرایط مناسب در روستاها و توازن نداشتن درآمدهای روستاییان با شهرنشینان است.
کمال طاهریان تصریح کرد: در سال های اخیر و با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به روستاییان شده است و راهکارهای مناسبی برای ماندگار شدن جمعیت روستاییان و توسعه روستاها و افزایش امکانات رفاهی و خدماتی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان این که یکی مشکلات کشور کم شدن جمعیت روستاییان است، اظهار داشت: تخلیه جمعیت روستاییان از روستاها مشکلات زیادی را حتی در زمینه امنیتی به وجود می آورد.
طاهریان خاطرنشان کرد: اگر روستاها از جمعیت خالی شود، دولت باید اعتبار سنگینی را برای حفظ و تامین امنیت آن منطقه هزینه کند، پس بهتر است اعتبارها برای ماندگاری روستاییان هزینه شود و مانع از مهاجرت آن ها شود.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به نقش مهم روستاییان در بخش های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی در کشور، گفت: 94 درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی و 35 درصد ارزش افزوده بخش صنعت در کشور نتیجه فعالیت روستاییان در این حوزه هاست.
کمال طاهریان افزود: با کم شدن جمعیت روستاها، بخش صنعت و به ویژه بخش کشاورزی کشور دچار مشکل شده و به کشورهای خارجی وابسته می شود و این مساله با از دست رفتن خودکفایی، می تواند به بدنه کشور آسیب های جدی وارد کند.
وی تصریح کرد: حاشیه نشینی یکی از معضلات دیگری است که با تخلیه روستاها و مهاجرت روستاییان به شهرها در کشور به وجود می آید و در پس حاشیه نشینی معضلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شکل می گیرد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان افزود: 22.5 درصد از جمعیت استان سمنان را روستاییان تشکیل می دهند و جمعیت روستائیان استان حدود 140 هزار نفر برآورد شده است.
طاهریان گفت: 82 درصد از جمعیت شهرستان میامی را روستائیان تشکیل می دهند که بیشترین جمعیت روستایی در استان سمنان است و بعد از آن از لحاظ تعداد روستاها، به ترتیب شهرستان های دامغان، شاهرود، گرمسار، آرادان، مهدیشهر و سمنان، بیشترین روستاها را دارا هستند.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان، دلیل ماندگاری روستاییان در شهرستان میامی را، شرایط آب و هوایی مناسب برای کشاورزی، توسعه اشتغال زایی و فراهم بودن زیرساخت ها عنوان کرد.
انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار