رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان:

«جوانان»، عزیزان من و علاج مشکلات کشور هستند + صوت

رهبر معظم انقلاب فرمودند: جوانان،‌ عزیزان من و آینده سازان و اداره کنندگان کشور در آینده نه چندان دور هستند.

«جوانان»، عزیزان من و علاج مشکلات کشور هستند + صوت
به گزارش جوانکده باشگاه خبرنگاران جوان ، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه سیزدهم آبانماه روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان با هشدار نسبت به برخی حرکت ها و تلاش های خطرناک برای تحریف حقیقت و منطق ایستادگی امام(ره) و ملت در مقابل آمریکا، در اذهان نسل جوان و همچنین القای این موضوع که تنها راه حل مشکلات کشور مذاکره و سازش با آمریکاست تأکید کردند: آنچه که مشکلات کشور را حل خواهد کرد، روحیه و تفکر انقلابی به معنای توکل به خدا، اعتماد به درون، شجاعت اقدام و عمل، بصیرت، عمل به توصیه های امام، ابتکار ورزی، امیدواری به آینده، نترسیدن از دشمن و تسلیم نشدن در برابر او است.

ایشان جوانان را امیدهای ملت و آینده سازان و اداره کنندگان کشور در آینده نه چندان دور خواندند و خطاب به جوانان گفتند: عزیزان من، علاج مشکلات کشور در گرو توکل به خداوند متعال و جوشیدن اراده و استقامت از درون ملت، عزم راسخ، ایستادگی، بصیرت، اعتماد به نفس قوی و ترویج روحیه انقلابی گری است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: روحیه انقلابی گری به معنای داشتنِ شجاعت در اقدام و عمل، ابتکار ورزی برای بن بست شکنی، نترسیدن از دشمن و تسلیم نشدن در برابر او، امید به آینده و ایمان به وعده الهی است.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: متأسفانه برخی ها به جای ترویج روحیه انقلابی گری، به گونه ای سخن میگویند و مدیریت میکنند که نسل جوان به آینده و انقلاب بی اعتماد و از راه امام دور میشود و سپس همین افراد از زمانه شکوه و گلایه میکنند.

ایشان افزودند: زمانه را ما می سازیم و اگر میگویید زمانه بد است باید ببینیم چگونه عمل کرده ایم که تصور میکنیم زمانه بد شده است؟

ایشان تأکید کردند: هنگامی که ما گام هایمان را محکم برنداریم، به توصیه های امام عزیز در وصیت نامه عمل نکنیم و به نام آزادی گری، مردم و جوانان را به سمت لا ابالی گری سوق دهیم و به اسم نگاه عقلانی، سازش و تسلیم را در برابر دشمن القاء کنیم معلوم است که زمانه بد میشود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، افزودند: آن حضرت علت واژگونی برخی دلها را که روزی در مسیر درست و مستقیم بودند، آلوده شدن به دنیا و محبت های بی جا، جاه طلبی، رفیق بازی و جناح بازی بیان میکنند.

حضرت آیت الله خامنه ای جوانان را به بصیرت روزافزون توصیه و خطاب به جوانان خاطر نشان کردند: مراقب باشید هر سخنی را از هر گوینده ای نپذیرید و آنچه که اصل و مهم است انقلاب و راه امام عزیز است و باید حرف او را حجت بدانید.

ایشان در پایان تاکید کردند: اگر امام بزرگوار امروز حضور داشت همان ندای ابراهیمی بت شکن خود را که زمینه ساز بیداری ملت شد، فریاد می کِشید.

لینک دانلود
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار