رئیس اداره فنی و حرفه‌ای چابهار گفت: باید براساس نیاز بازار کار این شهرستان نیروی متخصص، فنی و مهارت دیده آموزش داده شود تا نیازی برای تامین نیروی انسانی از سایر مناطق کشور نباشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،خداداد اولیایی اظهار کرد: آموزش و مهارت‌آموزی نیروی انسانی بومی سبب ماندگاری آنان در منطقه خواهد شد و بخشی از مشکل بیکاری مرتفع می‌شود.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای چابهار افزود: هم اینک با توجه به آغاز فعالیت پتروشیمی، فولاد، معادن و در آینده خودروسازی و صنایع دیگر برگزاری دورهای آموزشی شش ماه تا یکساله در زمینه لوله کشی صنعتی، جوشکاری برق، جوشکاری لوله‌های گاز با فشار بالا، جوشکاری فولاد زنگ نزن، جوشکاری با گاز محافظ، بازرسی جوش، برق صنعتی و دوره plc ضروری است.

وی بیان کرد: باید براساس نیاز بازار کار هر منطقه نیروی انسانی آموزش داده شود و برای کوچکترین کاری نیرو با هزینه‌های زیاد از دیگر مناطق منتقل و جذب نشود.

وی با بیان اینکه سالانه یک هزار و 500 نفر در 10 رشته مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در چابهار می‌آموزند، ادامه داد: با آموزش و مهارت آموزی نیروی انسانی بومی مشکل بیکاری تا حدی مرتفع می‌شود و آنان نیاز به مسکن، مرخصی طولانی مدت و دیگر مزایا را از صاحب کار طلب نمی‌کنند.

این مسؤول بر فعال سازی و راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع پتروشیمی، گاز، معادن و دیگر صنایع بزرگ و کوچک تاکید کرد و افزود: باید براساس نیاز بازار کار چابهار نیروی متخصص، فنی و مهارت دیده آموزش داده شود تا نیازی برای تامین نیروی انسانی از سایر مناطق کشور نباشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار