فرماندار ریگان گفت: بیش از70کیلومتر از جاده ترانزیت ریگان -چابهار در محاصره شنهای روان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، امین باقری گفت: از بین رفتن پوشش گیاهی در حاشیه جاده وتوفانهای شدید شن به جاده ترانزیت ریگان -چابهار نزدیک شدند .

وی با اشاره به اینکه در زمان توفانهای شدید شن این محور مسدود میشود گفت: با کاشت نهال در حاشیه جاده ترانزیتی این محور از هجوم شنهای روان در امان خواهد ماند .

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه محور ترانزیتی ریگان -چابهار از محورهای اصلی کشور است خواستار توجه ویژه به این محور ترانزیتی شد .

باقری گفت: تا کنون در قسمتهای بحرانی شهرستان توسط منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان نهالکاری وکمر بند سبز جهت محافظت از جاده صورت گرفته است .

وی گفت :تا کنون بیش از 50میلیارد ریال جهت کشت نهال ومحافظت از جاده ترانزیت ریگان چابهار توسط منابع طبیعی وابخیزداری ریگان هزینه شده است.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه برای جلوگیری از هجوم شنهای روان در شهرستان ریگان بیش از 530میلیارد تومان اعتبار نیاز است تصریح کرد: با توجه به بحرانی بودن شهرستان ریگان این شهرستان نیاز به اعتبارات ملی دارد .

باقری گفت :در صورتی که اعتباراتی جهت مهار شنهای روان به این شهرستان اختصاص نیابد این شهرستان در شنهای روان فرو خواهد رفت وشرق استان متروکه خواهد شد .

وی گفت :تا کنون بیش از 16روستا در شهرستان در شنهای روان فرو رفته اند وبیش از 50روستا در محاصره شنهای روان قرار دارند
بیش از 100کیلومتر از جاده ترانزیتی ریگان چابهار در شهرستان ریگان قرار دارد که این شهرستان تا مرکز استان 280کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.