پلیس ترکیه 15 نماینده پارلمان این کشور را به جرم آنچه خودداری از شهادت دادن درباره جرائم مرتبط با «تبلیغات تروریستی» عنوان شده است، بازداشت کرد.  

بازداشت 15 نماینده پارلمان ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، پلیس آنکارا بامداد جمعه، دو رهبر و دست کم 13 نفر از اعضای حزب «دموکراتیک خلق‌ها» -حزب طرفدار کردها- را دستگیر کردند. دلیل بازداشت این افراد، خودداری از شهادت دادن درباره جرائم مرتبط با «تبلیغات تروریستی» عنوان شده است. 

خبرگزاری رویترز از آنکارا گزارش داد: وکلای مدافع وابسته به حزب دموکراتیک خلق ها گفتند: «پلیس ترکیه به خانه صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ در دیاربکر بزرگترین شهر در جنوب شرق این کشور که اکثر ساکنان آن را کُردها تشکیل می دهند یورش بردند و آنان را بازداشت کردند.»

پلیس همچنین به دفتر رئیس این حزب در مرکز آنکارا یورش برد و به تفتیش و بازرسی آن مبادرت ورزید. تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد مقامات مسئول در حزب دموکراتیک خلق ها در جریان این یورش با نیروهای پلیس مشاجره کردند.

یک شاهد در این خصوص، به خبرگزاری رویترز گفت: «شمار زیادی از خودروهای پلیس ورودی های منتهی به خیابانی را که دفتر این حزب در آن بود بسته بودند.»

وکلای مدافع حزب دموکراتیک خلق ها اعلام کردند 13 نفر دیگر از اعضای پارلمان ترکیه وابسته به این حزب نیز بازداشت شدند.

حزب دموکراتیک خلق ها سومین حزب بزرگ در پارلمان ترکیه است و 59 کرسی از 550 کرسی پارلمان را در اختیار دارد. معمولا اعضای پارلمان ترکیه مصونیت قضایی دارند ولی این مصونیت سال جاری، از این حزب طرفدار کُردها برداشته شد. ترکیه حزب دموکراتیک خلق ها را به داشتن ارتباط با حزب کارگران کردستان پ‌.ک‌.ک که در فهرست سازمان های تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا و ترکیه قرار دارد متهم می کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۵
مصونیت قضایی برای بعضی ها فقط موافقین دولت ترکیه این یعنی استبداد کامل
آخرین اخبار