یونیسف: 10 هزار کودک عراقی درموصل به کمک فوری نیازمندند

صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرد نزدیک به 10 هزار تن از آوارگان عملیات موصل، کودکانی هستند که به کمک های فوری نیاز دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، شمار عراقی هایی که از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل آواره شده اند را بیش از 20 هزار نفر اعلام کرد و گفت : نزدیک به 10 هزار تن از این آوارگان، کودکانی هستند که به کمک های فوری انسان دوستانه نیاز مبرمی دارند.

پرنیل آیرونساید سرپرست عملیات منطقه ای صندوق کودکان سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد عملیات آزاد سازی شهر موصل عراق از روز 17 اکتبر تاکنون، بیش از 20 هزار و 700 تن از مردم این شهر را آواره کرده است.

به گفته این مقام مسئول 9 هزار و 700 نفر از این آوارگان کودکان عراقی هستند که در شرایطی بحرانی بسر می برند و به کمک های انسان دوستانه نیاز فوری دارند.

پرنیل یاد آور شد که در دیدار اخیر خود از مرکز نام نویسی و پذیرش آوارگان عراقی در موصل با مادرانی روبرو شده است که در طول دو سال تسلط داعش بر این شهر با چنان رفتار های خشونت آمیزی روبرو بوده اند که صرفا از این که توانسته اند از جنایات این گروه جان سالم بدر ببرند، شکرگزارند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این آوارگان با پای برهنه و بدون پوشاک مناسب مجبور به فرار از این شهر شده اند و کوچکترین امیدی به آینده خود ندارند، گفت: تلاش کارکنان سازمان ملل این است تا جایی که می توانند خانواده ها و کودکانی را که در بحرانی ترین شرایط بسر می برند، تحت پوشش کمک رسانی های خود قرار دهند و به آنها آشامیدنی، وسایل نظافت و شستشو برسانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار