وزیران امور خارجه روسیه و امارات متحده طی گفت و گویی تلفنی در باره بحران سومالی و حل و فصل مسائل این کشور رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: سرگئی لاوروف و عبدالله بن زاید آل نهیان وزرای خارجه روسیه و امارات عصر پنجشنبه در گفت و گویی تلفنی به ابتکار طرف اماراتی، در خصوص اوضاع شمال آفریقا با محوریت بحران سومالی رایزنی کردند.

وزیران خارجه روسیه و آمریکا خواستار ادامه کمک جامعه جهانی و اقدامات هماهنگ آن برای خروج سومالی از بحران و برقراری صلح و آرامش پایدار در این کشور شدند.

دو طرف همچنین در خصوص برخی موضوعات روابط دوجانبه و توسعه همکاری ها گفت و گو و تبادل نظر کردند.

سومالی به مدت 25 سال شاهد جنگ داخلی بوده و درگیری میان شبه نظامیان طایفه محور که کنترل بیشتر بخش های کشور را در دست دارند، امری مرسوم و رایج است.

پیشتر« پیتر دو کلرک» هماهنگ کننده ارشد سازمان ملل در سومالی در بیانیه ای، تاکید کرده بود: در صورت عدم انجام اقدامات فوری در این زمینه، ما شاهد وخیم تر شدن اوضاع در سومالی خواهیم بود و حقیقت آن است که در ماه های آینده میزان خشکسالی در این منطقه افرایش پیدا خواهد کرد.

مشکل عمده دیگر سومالی گروه تروریستی الشباب است. این گروه تروریستی که پنج سال پیش از موگادیشو (پایتخت) بیرون رانده شد، همچنان به حمله به مواضع دولت، ارتش، غیرنظامیان و اهداف خارجی برای سرنگون کردن دولت سومالی ادامه می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار