آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد کلینتون با اختلافی ناچیز از رقیب خود پیش افتاده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز روز پنجشنبه گزارش داد: طبق آخرین نظرسنجی ها, ' هیلاری کلینتون' با یک اختلاف بسیار ناچیز از رقیب خود ' دونالد ترامپ' پیش است.

بر این اساس با نزدیک شدن به واپسین روزهای مبارزات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا؛ این مبارزه به جدالی تنگ و فشرده بدل شده است.

به دنبال سپری شدن یک ماه پر تلاطم از مبارزه انتخاباتی دو نامزد این انتخابات, 'هیلاری کلینتون' یک برتری نسبی بر 'دونالد ترامپ' دارد.

طبق آخرین نظرسنجی که روزنامه 'نیویورک تایمز' و شبکه خبری CBS News مشترکا انجام داده اند و نتیجه آن روز پنجشنبه منتشر شد؛ اکثر رای دهندگان می گویند که تصمیم خود را گرفته اند و افشاگری های تازه در مورد هردو نامزد تاثیر چندانی بر رایشان ندارد.

در 5 روز مانده به زمان برگزاری انتخابات؛ فاصله امتیازات میان دو نامزد کم است و 45 درصد از رای دهندگان احتمالی از کلینتون دمکرات حمایت می کنند و 42 درصد هم از ترامپ جمهوریخواه.

'گری جانسون' کاندیدای لیبرتاریان 'طرفدار آزادی فردی' از حمایت 5 درصد رای دهنگان احتمالی برخوردار است و 'جیل استاین' نامزد 'حزب سبز ' هم از 4 درصد آراء آنها. بیشتر از 22 میلیون آمریکایی تا به حال رای خود را ریخته اند و نزدیک به یک پنجم رای دهندگان احتمالی هم که در نظرسنجی فوق شرکت کرده اند می گویند که رایشان را داده اند.

معدل نظرسنجی های ملی در ماه اکتبر برتری کلینتون را نشان می داد. این برتری به دنبال منتشر شدن فیلم سخنان ترامپ در خصوص رفتارهای غیر اخلاقی اش که به فیلم 'دسترسی هالیوود' مشهور شد حاصل شد.

پس از چند هفته پر تنش؛ اشتیاق هواداران ترامپ به حمایت از او به جای اول خود بازگشته است و 52 درصد می گویند که هنوز همچنان مشتاق رای دادن هستند.

و اما اشتیاق هواداران کلینتون هم از ماه سپتامبر تاکنون همچنان بدون نوسان بوده است. 47 درصد هواداران او می گویند که بسیار مشتاق رای دادن اند.

کلینتون نسبت به رقیب خود در میان زنان 14 امتیاز برتری دارد در حالیکه ترامپ در میان مردان 11 امتیاز نسبت به رقیب خود پیشی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار