رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب، از بازدید کارشناسان پایش و آزمایشگاه تکاب به اتفاق کارشناسان اعزامی از اداره کل از محل کارخانه های استحصال طلای تکاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛محمد رضا صادقیان در این خصوص افزود: در پی بازدیدهای مستمر کارشناسان پایش و آزمایشگاه اداره حفاظت محیط زیست تکاب از کارخانه های استحصال طلای این شهرستان، این بار یک دوره بازدید یک روزه به اتفاق کارشناسان اعزامی از اداره کل از سه کارخانه بزرگ استحصال طلای شهرستان تکاب به عمل آمد. در این بازدید که بصورت کاملا سرزده از سوی کارشناسان اداره کل ترتیب یافته بود، کارشناسان پایش و آزمایشگاه ضمن بازدید و پایش واحدها، به نمونه گیری از پساب هر سه کارخانه پرداختند.

صادقیان افزود: این بازدید سرزده بصورت اتفاقی با نمونه گیری آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست همزمان بوده و کارشناسان پایش و آزمایشگاه علاوه بر نمونه گیری خود، بر نحوه نمونهگیری کارشناسان اعزامی آزمایشگاه معتمد نیز نظارت کردند.

وی گفت: شهرستان تکاب با دارا بودن معادن متعدد و بخصوص معادن بزرگ طلای زرشوران و آق دره یکی از قطب های معدنی کشور به شمار می رود که اگر نظارت همه جانبه بر آنها و کارخانه های استحصال طلا صورت نگیرد آلودگی های جبران ناپذیری گریبان گیر مردم منطقه خواهد شد، که خوشبختانه با تلاش کارشناسان پایش و آزمایشگاه اداره و برخورد سریع در صورت مشاهده هر گونه آلودگی، شاهد طبیعت پاک و بکری در منطقه می باشیم. و امیدواریم که سالیان سال نیز این تعامل بین صنعت و محیط زیست تداوم یافته و بتوانیم امانتدار خوبی برای حفظ محیط زیست به عنوان امانتی برای نسل های بعدی باشیم.

انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.