بنا بر اعلام ارتش روسیه، جنگنده‌های ائتلاف تحت هدایت آمریکا که در عملیات موصل شرکت دارند، مناطق مسکونی را در داخل و اطراف این شهر عراقی هدف قرار داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ سپهبد سرگئی رودسکوی، فرماندۀ واحد عملیات ستاد کل ارتش روسیه، پنج‌شنبه گفت: «امریکا حمله‌های هوایی به مناطق مسکونی در موصل و دیگر شهرهای استان نینوا را ادامه می‌دهد.»

این مقام روس افزود: «در تاریخ 10 آبان، مناطق بزوایا و کوکجلی... واقع در شرق موصل هدف بمباران‌های گستردۀ جنگنده‌های ائتلاف قرار گرفتند.»

رودسکوی افزود جت‌های ائتلاف در تاریخ 5 آبان نیز به مناطق مسکونی در روستای حمام‌العلیل واقع در جنوب موصل حمله کردند. به گفتۀ مقامات نظامی روسیه، این حمله به تخریب یک مسجد و برجای‌گذاشتن تلفات غیرنظامی منجر شد.

فرماندۀ واحد عملیات ستاد کل ارتش روسیه خاطر نشان کرد هواپیماهای ائتلاف تحت هدایت امریکا در تاریخ 3 آبان شهر تلکیف واقع در شمال موصل را نیز بمباران کردند. در این حمله ساختمان یک مدرسه نابود شد.

در همین حال، شاهدان عینی اعلام کردند حملۀ هوایی ائتلاف به روستای فاضلیه در نزدیک موصل به کشته شدن هشت عضو یک خانواده منجر شده‌است.

امریکا با اذعان به اینکه روز 1 آبان به این روستا حمله کرده‌است، وعده داد دربارۀ تلفات غیرنظامی این حمله «تحقیق» کند.

عملیات آزادسازی شهر موصل، پایتخت خودخواندۀ گروه تروریستی داعش در عراق، از 26 مهر آغاز شده‌است.

حدود 60 هزار نیروی ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه‌های کُرد در این عملیات مشارکت دارند.

ائتلاف تحت هدایت امریکا نیز از این عملیات پشتیبانی هوایی به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار