معاون آب‌وخاک جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به نیازهای آبی بخش کشاورزی و توسعه کشت های نوین این استان اشاره کرد و گفت: تکمیل این طرح‌ها یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عبدالعلی بهاءالدینی گفت: بیش از 80 طرح تأمین آب کوچک و بزرگ در این استان در دست اجراست که از این تعداد بیش از 10 طرح پمپاژ در اولویت بهره برداری است.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی برای طرح‌های تأمین آب در دست اجرا به‌ویژه ایستگاه‌های پمپاژ 100 میلیارد ریال بدهکاری دارد تصریح کرد: بهره برداری از این طرح‌ها به توسعه کشت آبی این استان کمک می‌کند.

بهاءالدینی با بیان اینکه ایستگاه پمپاژ مختار با 620 میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شده است گفت: تاکنون آبیاری تحت فشار 250 هکتار آن افتتاح و 250 هکتار دیگر در دست اجراست.

وی اظهار کرد: تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ بن زرد، توت نده، احمد غریب، آجم، غورک، قاسم آباد، آبلش و چالموره از جمله طرح‌های تأمین آب است که بهره برداری از آنها به تخصیص اعتبارات ویژه نیاز دارد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد 200 طرح عمرانی و اقتصادی در بخش کشاورزی این استان در دست اجراست.

جعفر گوهرگانی اعتبار این طرح‌ها را در سال جاری 700 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بهره برداری از این طرح‌ها در بخش آب‌وخاک، دام و طیور، صنایع تبدیلی، باغی و تأمین آب به افزایش تولید و اشتغال پایدار کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بیش از 10 ایستگاه پمپاژ برای تأمین آب سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان در دست اجراست.

گوهرگانی بابیان اینکه برخی طرح‌ها 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: برای تکمیل این ایستگاه‌های پمپاژ 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی بابیان اینکه تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ در مناطق بن زرد، توت نده، احمد غریب، آجم، غورک، قاسم آباد، آبلش و چالموره از اولویت‌های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: اجرای این طرح‌ها به افزایش کشت آبی، رونق تولید و اشتغال پایدار کمک خواهد کرد.

گوهرگانی بیان کرد: احداث طرح‌های گلخانه‌ای، مزارع پرورش ماهی، پرواربندی، توسعه باغ‌ها، اجرای طرح‌های آبیاری نوین و صنایع تبدیلی از دیگر اولویت‌های جهاد کشاورزی در قالب پشتیبانی از طرح‌های بخش خصوصی است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای 270 هزار هکتار زمین کشاورزی است که 30 درصد آن آبی است.

27 درصد نیروی کار فعال کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی کار می کنند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.