معاون اول رئیس جمهوری گفت: طرح های انتقال آب «بهشت آباد» و «کوهرنگ 3 » در حوضه آبریز مرکزی کشور به طور حتم اجرا و با برداشت های بی رویه درزاینده رود برخورد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در استانداری اصفهان برگزار شد، پس از شنیدن سخنان دو نماینده کشاورزان شرق اصفهان افزود:تصمیم های لازم برای رفع مشکلات آب و دغدغه مردم استان اصفهان بویژه شرق اصفهان نسبت به آینده ، گرفته شده است.
وی با بیان اینکه لازم است آب از خلیج فارس یا منابع دیگر به منطقه مرکزی کشور منتقل شود، اظهار کرد: موضوع آب برای کشاورزان این منطقه با حساسیت پیگیری می شود.
وی اضافه کرد: بر این اساس از ابتدا تا انتهای حوضه آبریز زاینده رود نظارت یکپارچه می شود و مقرر شده که مدیریت واحد بر زاینده رود 2 روز در هفته در منطقه مستقر شود.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه هماهنگی های لازم در این زمینه با استاندار چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است، گفت: سامانه های هوشمند کنترل نیز در مکان های برداشت آب نصب خواهد شد.
جهانگیری با تاکید بر اینکه طرح 9 ماده ای احیای زاینده رود نیز باید بصورت جدی اجرا شود، افزود: در اجرای این طرح ضعف هایی بوده است که به ما منتقل شده و ما آنها را کنترل می کنیم.
وی تصریح کرد: قبول داریم که آب مورد نیاز زمین های کشاورزی تعدادی از کشاورزان که دارای حقابه از زاینده رود بودند به جاهای دیگر داده شده است اما ما اجازه نمی دهیم که این کشاورزان خسارت ببینند و برای همه آنها تصمیم های لازم گرفته خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه در طرح توسعه اصفهان در بخش های صنعتی و غیر صنعتی باید اتکا به آب کاهش یابد، گفت: مقرر شده طرح جامع کشاورزی استان اصفهان با روش های جدید و حداقل مصرف آب توسط وزارت جهاد کشاورزی تهیه شود.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: طرح های انتقال آب «بهشت آباد» و «کوهرنگ 3 » در حوضه آبریز مرکزی کشور به طور حتم اجرا و با برداشت های بی رویه درزاینده رود برخورد می شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.