مرکز یادگیری محلی بصیرت زندان مرکزی شیراز راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی زاده معاون آموزشی سازمان سوادآموزی کشور گفت: این مرکز با هدف سوادآموزی، آموختن مهارت های زندگی، اجتماعی، حقوق شهروندی و مشاغل خانگی و ایجاد تعادل بین دانش، نگرش و عمل است.
وی سوادخواندن و نوشتن را یک ابزار دانست که مسائل تربیتی در اخلاق ،نگرش و رفتار ما اثرگذار بوده، و یادگیری محلی، به عنوان یک الگوی جهانی از سالهای گذشته در کشور اجرایی شده بود، که به دلایلی متوقف شد، و به دستور دولت، موظف شدیم هرسال 500 مرکز را در کشور راه اندازی کنیم.
مهدی زاده با بیان اینکه 270مرکز یادگیری در کشور راه اندازی شده است، و تا ماه آینده 500 مرکز دیگر راه اندازی می شود، افزود:در حال حاضر 6 مرکز راه اندازی و 18مرکز دیگر نیز جزو برنامه های عملیاتی این استان است.
حیات الغیب مدیرکل زندان های فارس بیان کرد: یکی از برنامه های اصلاحی و تربیتی  شناسایی زندانیان بی سواد و کم سواد است ،که در کلاس های نهضت سوادآموزی شرکت داده شوند و تا کنون 543 نفر از زندانیان کم سواد و بی سواد در 28کلاس نهضت سوادآموزی شرکت می کنند.
وی تصریح کرد: در زمینه آموزش کلاسیک، مدرسه راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی 244نفر مشغول به تحصیل هستند و 6 نفر از این زندانیان نیز در مقاطع دانشگاهی تحصیل می کنند.
وی اضافه کرد: در مدرسه یادگیری محلی زندان مرکزی شیراز، 143دانش آموز سوادآموزی در دوره های سوادآموزی، انتقال و تحکیم ثبت نام کرده اند و چهارمربی از آموزش و پرورش ناحیه یک استان این افراد را آموزش می دهند.
این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه اشتغال و حرفه آموزی تعداد 120 رشته آموزشی در رشته های مختلف فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و صنایع دستی وجود داردکه زندانیان با شرکت در این دوره های آموزشی با دریافت گواهینامه مهارت پس از آزادی از طریق مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج تسهیلات اشتغالزایی اعطا می شود.
وی اضافه کرد:هشت مدرسه قرآنی فعال در زندانهای استان وجود دارد و 80 درصد زندانیان به صورت مستقیم در برنامه های آموزش قرآن این مدارس فعالیت می کنند و حدود یک هزار نفر زندانی در سطح استان حافظ یک جزء تا کل قرآن هستند و مدرسه علوم قرآنی زندان مرکزی شیراز از مدارس منسجم در سطح استان است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.