قائم‌مقام مدیرعامل خانه تئاتر از تشیل اساسنامه برای تماشاخانه های خصوصی و تشکیل انجمن صنفی تماشاخانه ها گفت.

 شکر خدا گودرزی کارگردان تئاتر و قائم مقام مدیرعامل خانه تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛تماشاخانه های خصوصی  گفت: بنظرم وجود تماشاخانه ها اتفاق خوبی است زیرا به سازو کار تماشاخانه ها و گسترش آنها کمک می کند.

وی افزود: برای ادامه فعالیت این تماشاخانه های خصوصی می بایست چند موضوع را مورد بررسی قرار داد که مهمترین آنها نظارت بر روند کاری و ایجاد یک اساسنامه است تا از این آشفتگی خارج شوند.
گودزی در راستای تشکیل انجمن صنفی تماشاخانه ها اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴ صنف زیر نظر خانه تئاتر است، چقدر خوب میشد تا این انجمن صنفی تماشاخانه ها هم اول زیر نظر خانه تئاتر کار خور را شروع میکرد تا با نظارت بیشتر جلو برود بعد مستقل میشد.

وی ادامه داد:  در واقع این امر باعث می شود تا از بوجود آمدن هرج و مرج جلوگیری شود و یک قانونمندی خاصی برای تماشاخانه ها و صنف ها بوجود آید.

گودرزی با بیان اینکه تماشاخانه ها می بایست مورد حمایت دولت قرار بگیرند مطرح کرد:  از آنجایی که ملک های تماشاخانه ها  استیجاری  است اگر مورد حمایت تماشاخانه ها قرار بگیرد دیگر دغدغه شان فقط سود آوری نیست و اوضاع بهتری را پیدا می کنند زیرا اولویت در سود آوری آنها را از فرهنگ جدا می سازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار