مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی گفت: احداث ایستگاه راه آهن نقده به اتمام رسیده و کارهای نهایی خط ریلی مهاباد تا نقده روبه اتمام است.

داریوش نصر در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛با اشاره به چگونگی روند ساخت راه آهن آذربایجان غربی گفت: رویدادهای مثبتی برای تسریع در اتمام ساخت راه آهن مراغه – ارومیه از جمله واگذاری قطعه پنج ب به پیمار فعال و بومی و اتمام ساخت ایستگاه راه آهن نقده رخ داده است.

داریوش نصر با اعلام اینکه مراحل ساخت ایستگاه راه آهن نقده به اتمام رسیده ، گفت: کارهای نهایی خط ریلی شهرهای مهاباد تا نقده به طول ۲۴ کیلومتر رو به اتمام است.

نصر با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان و بازدید از مراحل اجرای طرح ملی ساخت راه آهن مراغه – ارومیه در ماههای گذشته، تصریح کرد: یک تیم کارشناسی و تخصصی پس از سفر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی جهت حل و فصل و پیگیری مشکلات این طرح تشکیل شد و باعث شد عملیات ساخت در تمامی قطعات باقی مانده پروژه ملی احداث راه آهن مراغه – ارومیه فعال شود.

وی ادامه داد: براساس تلاش و پیگیری مدیریت کلان استان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و تیم راه و شهرسازی برنامه ریزی شده است در صورت تامین منابع مالی عملیات زیرسازی تا پایان امسال و عملیات ریل گذاری این طرح در سال آینده تکمیل شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان، محدودیت منابع مالی پروژه های عمرانی و هزینه بر بودن ساخت راه آهن مراغه- ارومیه به دلیل موقعیت کوهستانی استان را ازمهمترین دلایل کندی این طرح برشمرد.

ساخت راه آهن مراغه- ارومیه به طول ۱۸۴ کیلومتر با هدف اتصال آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن کشور اجرا شده است. فاز اول طرح ملی احداث راه آهن مراغه- ارومیه تا ایستگاه میاندوآب به طول ۴۸ کیلومتر و فاز دوم این طرح، خط ریلی میاندوآب- مهاباد به طول ۳۶ کیلومتر در سالهای گذشته به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/م
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.