تولید استان باید قابل رقابت و کاهش هزینه را در پی داشته باشد، این امر برای روان سازی صادرات مهم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تامین مالی بنگاه های اقتصادی متوسط و کوچک و افزایش صادرات یک میلیارد دلاری سهم استان خوزستان از طرح ملی اقتصادی مقاومتی است.

نورالله حسن زاده بیان کرد: تولید استان باید قابل رقابت و کاهش هزینه را در پی داشته باشد، این امر برای روان سازی صادرات مهم است.

وی تاکید کرد: در این سال ها که با تحریم مواجه بودیم نوسازی در واحدهای تولیدی انجام نشد اما باید بدانیم برای کاهش هزینه صادرات نیاز است تکنولوژی جدیدی به مجموعه های مرتبط با صادرات افزوده شود.

حسن زاده با بیان اینکه رسیدن به مرز صادرات یک میلیارد دلاری نیازمند ارائه تسهیلات و خدمات به تولید کنندگان و صادر کنندگان است افزود:تسهیلات برای صادرکنندگان و جوایز صادراتی برای شرکت های فنی و مهندسی حاضر در عراق از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان اختصاص داده نشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در خصوص تامین مالی تا پایان سال جاری 30 هزار میلیارد ریال طرح در بخش صنایع آماده بهره برداری است اما کل پرداختی های ما 2 هزار میلیارد ریال است.

حسن زاده یاد آور شد: در بحث زیرساخت های صادرات مشکلات زیادی داریم که تلاش شده رفع شوند اما تلاش ها و کمک های ملی را می طلبد چراکه اعتبار استان برای حل این مشکلات ناکافی است.

وی با بیان اینکه باید فرصت های اقتصادی استان به کشور عراق بهتر و بیشتر معرفی شود تصریح کرد: در این زمینه می توان از ظرفیت حضور در نمایشگاه ها استفاده کرد. البته برخی نمایشگاه ها برای تولیدکنندگان هزینه براند، به طور مثال شرکت نفت و شرکت ملی حفاری بصورت جداگانه نمایشگاه های سالانه خود را برگزار می کنند که برای تولیدکننده هزینه ایجاد می کند در حالی که می توان این نمایشگاه ها را ادغام کرد.

وی اذعان داشت: قرار است زمینی در استان بصره عراق برای برپایی نمایشگاه دائمی در این کشور در اختیار استان خوزستان قرار داده شود اما به دلیل مشکلات موجود در این کشور هنوز عملیاتی نشده است که امیدواریم با پیگیری های استاندار خوزستان و استاندار بصره شاهد برپایی این نمایشگاه باشیم.

حسن زاده تاکید کرد: باید با کمک مسئولان استانی و کشوری مشکلات و موانع تولید و صادرات رفع شود تا به اعداد و ارقام پیش بینی شده در این زمینه دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار