معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح توسعه پایدار در 20 استان کشور آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عیسی منصوری در نشست با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد افزود: طرح توسعه پایدار متناسب با ظرفیت های بومی هر استان اجرا می شود.

وی اضافه کرد: مطالعات این طرح ظرف مدت یک و نیم ماه صورت می گیرد و سپس با مشارکت مسئولان مربوطه، نخبگان، بخش خصوصی و مردم اجرا خواهد شد.

منصوری ادامه داد: این طرح در استان های خراسان رضوی، کرمان، سیستان و بلوچستان و کردستان دستاوردهای خوبی به همراه داشته است و امیدواریم این طرح نیز به زودی در دیگر استان های کشور عملیاتی شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در این طرح با خلق فرصت های شغلی از منابع طبیعی و ظرفیت های بومی هر استان، برای جمعیت بیکار به ویژه فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی ایجاد شغل می شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این دیدار با تاکید بر تقویت تعامل مسئولان کشوری و استانی با مردم شهرها و روستاها برای شناسایی ظرفیت های موثر در امر اشتغالزایی، گفت: تقویت ارتباطات و تعاملات با مردم می تواند نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری ها داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: نهادینه نشدن فرهنگ کار و اشتغال در کشور یکی از علت های مهم افزایش آمار بیکاری در بین مردم به خصوص جوانان است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ اشتغال به خوبی در کشور تبیین نشده ادامه داد: بسیاری از جوانان به دنبال شغل دولتی می باشند و نسبت به انجام کارهای دستی و غیردولتی بی توجه هستند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.