بازماندگان حمله طالبان به ساختمان سفارت اسپانیا در کابل از سفیر و معاون وی در دادگاه عالی این کشور شکایت کردند.

سفیر اسپانیا در کابل به سهل‌انگاری متهم شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، بازماندگان حمله طالبان به ساختمان سفارت اسپانیا در کابل از سفیر و معاون وی در دادگاه عالی این کشور شکایت کردند.

«سانتیاگو پدراز» قاضی دادگاه عالی اسپانیا تصمیم گرفته تا شکایت از سفیر اسپانیا در کابل را مورد بررسی قرار دهد.

«ایمیلودی اگریدا» سفیر اسپانیا و معاونش  در کابل به سهل‌انگاری و عدم توجه به هشدارهای امنیتی قبل از حمله طالبان بر سفارت این کشور متهم شده‌اند.

سال قبل بر اثر حمله طالبان به سفارت اسپانیا و مهمانخانه خارجی‌ همجوار آن در کابل دو پلیس اسپانیایی کشته و 7 پلیس اسپانیایی دیگر زخمی شدند.

همسر پلیسی که در این حمله کشته شده است و 7 پلیس دیگر نیز که زخمی شده بودند علیه سفیر اسپانیا و معاون وی در دادگاه عالی این کشور شکایت ثبت کرده‌اند.

آنها مدعی هستند که سفیر از مشکل امنیتی ساختمان سفارت اسپانیا باخبر بوده است اما هیچ اقدامی برای رفع نواقص امنیتی این ساختمان انجام نداده است.

همچنین سفیر اسپانیا در کابل و معاون وی متهم هستند که قبل از حمله طالبان به این سفارتخانه، هشدارهای امنیتی از سازمان اطلاعات فرانسه در این مورد دریافت کرده بودند ولی اقدامات امنیتی لازم را انجام نداده‌اند.

وزارت خارجه اسپانیا اعلام کرد که دیپلمات‌هایی که متهم به سهل‌انگاری شده‌اند، برای دفاع از خود و حضور در دادگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

تسنیم نوشت: در ماه دسامبر سال 2015 میلادی طالبان به ساختمان مهمانخانه خارجی در همجواری سفارت اسپانیا حمله کردند که در نتیجه دو محافظ مسلح اسپانیایی کشته و 7 محافظ اسپانیایی دیگر زخمی شدند، همچنین چهار پلیس افغان هم کشته شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.