مسئول امور بانوان ستاد عتبات با بیان اینکه حدود 60 تا 70 درصد نذورات جمع آوری شده برای بازسازی عتبات از طریق بانوان صورت می‌گیرد گفت: پیشنهاد شده تا پروژه‌ای خاص به نام بانوان در نظر گرفته تا آنها بتوانند به اهل بیت خدمت کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرناز بیگی با بیان اینکه بانوان به اذعان رؤسای ستاد بازسازی عتبات عالیات در تمامی استان‌ها نقش پررنگ و ویژه‌ای را در مشارکت‌های مردمی دارند، گفت:‌حدود 60 تا 70 درصد نذورات جمع آوری شده برای بازسازی عتبات از طریق بانوان خیراندیش صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: محرم و صفر فرصت خوبی برای بانوان برای انجام مشارکت در بازسازی عتبات عالیات است لذا بهتر است مبلغان دینی از این زمان ویژه بهره ببرند تا در جهت اعتلای دین و توجه بیشتر به بازسازی حرم اهل بیت (ع) کمک‌های شایانی انجام شود.
 
مسئول امور بانوان ستاد عتبات عالیات تصریح کرد: بانوان ایرانی بسیار راغب هستند تا پروژه‌ای خاص در بازسازی عتبات به آنها کلید بخورد تا با جمع‌آوری نذوارت ویژه بتوانند به اهل بیت خدمت کنند لذا این پیشنهاد به رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و رؤسای استانی داده شده است.
 
وی اظهار داشت: برخی امورات جزئی نظیر دوخت و دوز پرده‌ها و پارچه‌های استفاده شده در حرم‌ها و ضریح و همچنین منجوق‌دوزی‌ها به صورت ویژه توسط بانوان انجام می‌شود.
 
بیگی با بیان اینکه بانوان خیراندیش برخی استان‌ها در انجام نذورات نقش ویژه‌ای دارند، گفت: بانوان استان‌های اصفهان و کرمان در انجام برخی هنرهای دستی و همچنین 12 هزار بانوی قالیباف استان خراسان جنوبی یا فرش‌های بافته شده را به ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا می‌کنند یا اینکه آنها را فروش رسانده و هزینه آن را نذر می‌کنند.
 
وی افزود: برخی بانوان اساتید اهل استان زنجان که متبحر به انجام هنرهای دستی هستند، با ارائه آموزش لازم به دانشجویان خود از آنها در راستای ارائه خدماتی نظیر قلم‌زنی، منجوق‌دوزی، میناکاری،‌در راستای انجام پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات بهره می‌گیرند.
 
مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: یکی از بانوان اساتید اهل استان خوزستان هم که در زمینه میناکاری فعالیت دارد توانسته با آموزش‌های لازم به دانشجویان خود در ساخت یکی از درب‌های حرم حضرت مسلم‌بن‌عقیل (ع) اقدامات خوبی را انجام دهد.
 
وی اظهار داشت:‌متأسفانه هیچ موکبی به صورت اختصاصی بانوان در اربعین وجود ندارد که آنها بتوانند مدیریت صفر تا صد آن را انجام دهند ولی می‌کوشیم تا در موکب‌های جنبی برادران، بانوان بتوانند نقش ویژه‌ای را ایفا کنند.
 
بیگی با بیان اینکه در نامه‌ای به رؤسای استانی ستاد بازسازی عتبات عالیات از آنها خواسته‌ایم در موکب‌های استان خود از توانایی بانوان خدمت‌گزار زائر استفاده بیشتری برده و خدمات آنها به بانوان صرفاً از این طریق صورت پذیرد.
 
منبع:خبرگزاری فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.