مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری از تخریب و رفع تصرف 5 پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده سبزکوه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی با اشاره به اینکه برخی افراد در سال های گذشته اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده سبزکوه کرده بودند گفت: تخریب و رفع تصرف این 5 پرونده با حکم قضایی و با همکاری نیروهای انتظامی و منابع طبیعی اجرا شد.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست پیشگیری و جلوگیری از رفع تصرف اراضی ملی را طی سه سال گذشته در دستور کار خود قرار داده است.

احمدی با بیان اینکه 12 و نیم درصد مساحت چهارمحال و بختیاری تحت مدیریت این اداره کل است اضافه کرد: در استان یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و پنج منطقه حفاظت شده به مساحت 155هزار و 844 هکتار و 2 منطقه شکار ممنوع به مساحت 51 هزار و 724 هکتار وجود دارد.

وی ادامه داد: منطقه حفاظت شده سبز کوه به دلیل دارا بودن پتانسیل های غنی گیاهی، جانوری و توپوگرافی ویژه از سال 65 به عنوان منطقه شکار ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت و در سال 69 به صورت منطقه حفاظت شده به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست رسید.

این منطقه با وسعت 56 هزار و 308 هکتار در شهرستان های بروجن، لردگان و کیار، و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار