همایش فناوری نانو در دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ میلاد غیاثوندی کارشناس بنیاد آموزش فناوری نانو ستاد ریاست جمهوری گفت: تدوین سند 10 ساله دوم توسعه فناوری نانو که پتانسیل آن برمحور تجاری سازی محصولات با توجه به آماده سازی زیرساخته های کشور در ده سال گذشته صورت گرفته باید تولید شود.
وی افزود: هم اکنون 330 محصول دانش بنیان مبنی بر حوزه نانو در ایران تولید شده که این رقم در افق 1404 به مرز 1000 محصول دانش بنیان می رسد.
غیاثوندی بیان کرد: ستاد فناوری نانو به عنوان متولی برنامه های پژوهشی از تولید یک محصول در تشویقی پایان نامه ها، طرح های صنعتی، طرح های نو آورانه فناوری نانو، تجاری سازی محصولات در توسعه منابع انسانی و ترویج برنامه های سند ده ساله اول فناوری نانو کشور مدیریت و حمایت می کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ایران در تولید علم در آسیا رتبه 4 و در جهان رتبه 6 را دارست و توانسته ایم در زمینه الکترو ریسی و نانو الیاف یک محصول با فناوری بالا را به کشور کره جنوبی صادر کنیم و تایلند و مالزی نیز متقاضی صادرات ما هستند.
وی از تولید یک نوع فیلتر در حوزه آب و محیط زیست در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر سیتم هایی با فناوری نانو با هزینه های بسیار اندک با فرایند های نانو در کشور تولید شده که در تسویه آب آشامیدنی تاثیر گذار است که برای اولین با در کشور به صورت پایلوت در استان اردبیل به اجرا در آماده است.
دکتر عسگری رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا با بیان این که این دانشگاه به عنوان پایلوت دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسل سوم شناخته شده است افزود: این دانشگاه توانسته 11 مقاله کاربردی در مجله ها و ژورنال های معتبر خارجی در زمینه نانو به چاپ برساند.
عسگری با بیان اینکه سال آینده  رشته نانو زیست فناوری پزشکی در این دانشگاه راه اندازی می شود خاطر نشان کرد: در حال حاضر در این دانشگاه در طی دو سال متوالی رشته مقطع ارشد بیوتکنولوژی راه اندازی شده و دارای 12 دانشجو است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا تصریح کرد: با توجه به آماده بودن زیر ساخت ها و منابع و امکانات لازم، آزمایشگاه نانو و تولید محصولات دانش بنیان در حوزه پزشکی فناوری نانو به صورت پایلوت در این دانشگاه راه اندازی می شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار