به دنبال ورود سامانه بارشی و بارش باران از شب گذشته در استان آذربایجان شرقی از ظهر امروز هم بارندگی ها تبدیل به برف شده و نقاطی از استان را سفیدپوش کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: در زمان حاضر در بیشتر نقاط استان بارندگی ادامه دارد و در تبریز، اهر، مرند، کلیبر و ورزقان بارندگی به صورت برف است.

وی با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته از مرند، هریس و کلیبر بارش پراکنده برف گزارش شده است، گفت: هریس با 13.3 میلی متر بیشترین بارش را داشت.

اشجعی بیشینه دمای استان در 24 ساعت گذشته را مربوط به میانه با 24 درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما را مربوط به مرند با صفر درجه سانتی گراد اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر دمای تبریز یک درجه سانتی گراد بالای صفر است، گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 18 درجه ای در دمای این شهر اتفاق افتاده است.

اشجعی برای 24 ساعت آینده استان تداوم بارش همراه با وزش باد پیش بینی کرد و نسبت به مه و کولاک در جاده های کوهستانی هشدار داد.

آذربایجان‌شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به‌ طور کلی سرد و خشک است ولی به‌ علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند درغرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره‌داغ درشمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال‌شرق استان قرار دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.