ظرفیت‎ تبادل کشاورزی و دانشگاهی بین استان‎ های ولگوگراد روسیه و مازندران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سانییو الکساندر واسیلیویچ مسئول کمیته اقتصادی استان ولگوگراد روسیه در همایش فعالان اقتصادی مازندران با هیئت تجاری سرمایه گذاری منطقه ولگوگراد روسیه با بیان اینکه برای نخستین بار به ایران سفر کرد و این دیدار در پی سفر رئیس اتاق بازرگانی به استان ولگوگراد بوده است، گفت: ظرفیت ‌های تبادل کشاورزی و دانشگاهی بین استانهای ولگوگراد و مازندران وجود دارد.

واسیلیویچ افزود: هیئت ‌های مختلفی وارد استان ولگوگراد شدند اما از همه بهتر استان مازندران بود و درباره همکاری دو طرف با هم کنار آمدیم، اکنون پس از دو روز مذاکره در تهران و بازدید به مازندران سفر کردیم.

وی گفت: با نمایندگی بیزنس ولگوگراد ، نمایندگی اتاق بازرگانی و نمایندهای از دانشگاه با یکدیگر به مازندران آمدیم تا به یکی از اهداف خود در زمینه تبادلات دانشگاهی مازندران و کشاورزی برسیم.

مسئول کمیته اقتصادی استان ولگوگراد روسیه افزود: جمعیت استان ولگوگراد 2 میلیون و 600 نفر است، استان ما یک استان تولیدی است و هسته تولیدی نیز پتروشیمی، آهن، ماشینآلات، ساخت و ساز، دامداری، مرغداری و کشاورزی داشتیم که امسال این محصولات 4 میلیون تن بوده است.

واسیلیویچ گفت: در زمینه کشت گل و گیاه میتوانیم تبادلات خوبی داشته باشیم ضمن اینکه ولگاگراد یک منطقه توریستی است.

هیات تجاری ولگوگراد روسیه در پاسخ به سفر 2 ماه پیش هیات تجاری و بازرگانان مازندران به این استان به ساری سفر کرده است .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار