دبیر اجرایی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خوزستان از برگزاری کنگره‌ تاریخ معماری و شهرسازی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عاطفه رشنویی دبیر اجرایی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خوزستان گفت: این کنگره با هدف هم‌افزایی فراگیر، شناسایی، معرفی و حفاظت آثار تاریخی پنجم و ششم بهمن‌ماه سال جاری در اهواز برگزار می گردد.

وی اظهار کرد: این کنگره به عنوان مقدمه‌ کنگره‌ ملی با هدف احیاء کنگره‌ی تاریخ معماری و شهرسازی بم پس از سال‌ها وقفه به طور مستقل در سراسر استان‌ها در سایه مشارکت دستگاه‌های استانی، جامعه دانشگاهی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

رشنویی با تاکید بر اینکه برگزاری این کنگره در استان به فهم تاریخ معماری و شهرسازی کمک خواهد کرد، بیان داشت: خوزستان با برگزاری کنگره و مشارکت دستگاه‌های مربوطه استانی به جریان‌سازی شناخت ارزش‌های میراث فرهنگی می‌پردازد.

دبیر اجرایی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: این کنگره علمی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خوزستان و با همکاری ارگان‌ها و مراکز آموزش عالی استان برگزار می‌شود.

وی اذعان داشت: حوزه‌های فرهنگی- طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهر تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان‌شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس، راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته از جمله محورهای این کنگره است.

عاطفه رشنویی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را حداکثر تا تاریخ 28 آذر 95 از طریق ثبت نام در سایت www.khuzestan .chaui.ir ارسال کنند.

«کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان خوزستان» پنجم و ششم بهمن‌ 95 در هتل پارس اهواز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.