مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش پیاده‌روی همراهی با زوار اربعین حسینی در یاسوج خبر داد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت‌الاسلام حمید برازش با تسلیت ماه صفر به چهارمین سالگرد رحلت آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: چهارمین مراسم ارتحال نماینده فقید ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز چهارشنبه برگزار می‌شود که از همه مردم برای حضور در این مراسم دعوت می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: 13 آبان از اهمیت و جایگاه خوبی برخوردار بوده و خاطرات ملت ایران در این روز نهادینه شده است.

وی در ادامه به برنامه‌های فرهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: با همکاری جبهه فرهنگی، سپاه فتح، راهنمایی و رانندگی و صدا و سیما مراسم پیاده‌روی تحت عنوان همراهی با زوار اربعین حسینی در روز جمعه 14 آبان ماه جاری  ساعت 6:30 صبح از فلکه جهاد به سمت حرم مطهر امام‌زاده قاسم (ع) در روستای گوشه شهر یاسوج برگزار می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از 4 هزار نفر از مردم استان در این همایش شرکت کنند، اظهار کرد: دو موکب در فلکه جهاد و دانشگاه آزاد واحد یاسوج برای پذیرایی در نظر گرفته شده است و برنامه‌های نوحه‌سرایی، مداحی و برنامه‌های برای توجیه زائرین اربعین حسینی برگزار می‌شود.

برازش بیان کرد: در پایان این همایش پیاده‌روی آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در حرم مطهر امام‌زاده قاسم (ع) در جمع مردم سخنرانی می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان در خطبه‌های نماز جمعه مردم و زوار اربعین حسینی را توجیه خواهند کرد که در شهر یاسوج قبل از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی خواهم کرد.

وی برگزاری همایش بزرگ اربعین حسینی را نماد کفرستیزی، وحدت و همدلی جامعه شیعه در اقصی نقاط جهان دانست و گفت: همایش پیاده‌روی اربعین حسینی بزرگ‌ترین تجمع امت اسلامی بوده و به عنوان یک کار فرهنگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

این مسؤول با اشاره به اینکه زمینه‌های حضور نسل جوان و نوجوان در برنامه‌های فرهنگی مانند اربعین حسینی فراهم شود، اظهار کرد: تاکنون 8 هزار نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سماح ثبت‌نام و بیش از 4 هزار و 700 نفر هم ویزا دریافت کرده‌اند که امیدواریم جمعیت ثبت‌نام کننده استان برای پیاده‌روی اربعین حسینی به 10 هزار نفر برسد.

برازش با اشاره به چالش‌های عظیمی که دشمنان برای نسل جوان و نوجوانان ایجاد کرده‌اند، افزود: رسانه‌های مکتوبی و مجازی و صدا و سیمای مرکز استان با اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی همچون برگزاری همایش پیاده‌روی همراهی با زوار حسینی زمینه حضور نوجوانان و جوانان را در برنامه‌های فرهنگی و فضاهای عاشورایی فراهم کنند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.